dc.contributor.advisor | Demir, Celal | |
dc.contributor.author | Akar, Münire | |
dc.date.accessioned | 2015-03-13T11:51:30Z | |
dc.date.available | 2015-03-13T11:51:30Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.identifier.issn | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/2797 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, sesli ve sessiz okumanın anlamaya etkisi incelenmiş olup, çalışmanın
temel amacını, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamada sesli ve sessiz
okumadan hangisinin etkili olduğunun ortaya konması oluşturmaktadır. Bu amaçla, çalışmada
kontrollü ön ve son test modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket ve başarı testi
formlarından faydalanılmıştır. Veriler, Afyonkarahisar ilinde bulunan Atatürk İlköğretim ve
Oruçoğlu İlköğretim okullarında 8. sınıfta okuyan 33 öğrenciden elde edilmiştir. Verilerin
analizinde frekanslar, t-testi ve çapraz tablolama kullanılmıştır. Sonuç olarak, sessiz
okumanın anlama üzerinde etkisinin sesli okumaya göre daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır.
Öğrencilerin sessiz okuma becerilerini geliştirecek egzersizlere daha fazla yer verilmeli,
öğretmenlerin yanı sıra ailelerce de bu becerilerin öğrenciye kazandırılmasına çalışılmalıdır | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of oral and silent reading on understanding was analyzed,and
the main aim of the study is to present whether oral or silent reading is more effective on
understanding for the eighth grade students in the primary schools. For this purpose,
controllable pre and post test models were used in the study. Questionnaires and achivement
tests were used as data gathering methods. The data were obtained from 33 eighth grade
students in Atatürk Primary School and Oruçoğlu Primary School in Afyonkarahisar city
center. Frequencies, t-test and crosstabs were used for analyzing the data. As a result, it has
been found that the effect of silent reading understanding is much more than the effect of oral
reading. Exercises for developing students’ silent reading skills should be given place more,
and beside teachers, the parents should help students to gain these abilities. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma | en_US |
dc.subject | Sessiz Okuma | en_US |
dc.subject | Sesli Okuma | en_US |
dc.subject | Anlama | en_US |
dc.title | Sesli ve Sessiz Okumanın Anlamaya Etkisi Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A Research on the Effect of Oral and Silent Reading on Understanding | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |