Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖcal, Hülya
dc.contributor.authorÇoğan, Aytaç
dc.date.accessioned2015-03-13T14:43:32Z
dc.date.available2015-03-13T14:43:32Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2815
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması çok şiddetli bir rekabet ortamını da beraberinde getirmiştir. İletişim teknolojilerinin gelişmesi ile de aynı pazar ortamında bulunma zorunluluğu da ortadan kalkmıştır. Bu ortamda varolma savaşından galip ayrılmanın yolu, müşterinin hayalini önceden tahmin ederek, düşük maliyet ile kaliteli mal ve hizmeti sunma becerisidir. Bunu gerçekleştirmek, esnek, hızlı ve farklı olmayı gerektirmektedir. Kendi işinde uzmanlaşarak, diğer faaliyetleri dış kaynaklardan temin etmek düşüncesi böyle ortaya çıkmıştır. Bugün insan kaynaklarından, üretime, pazarlamadan, muhasebeye kadar pek çok alanda dış kaynak kullanılmaktadır. Dış kaynak kullanımı kararının alınması, aynı zamanda işletme içinde değişim sürecininde başlangıcı olmaktadır. İşletmeler, temel yeteneklerine odaklanmak sureti ile küçülerek yalın hale gelmekte, esnek ve dinamik bir yapı oluşturulmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde örgütsel değişimin kavramsal çerçevesi üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde dış kaynaklardan yararlanma stratejisi, üçünde bölümde ise dış kaynaklardan yararlanma stratejisinin örgütsel değişime etkisi değerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde ise Sunel Ticaret Türk A.Ş.’de dış kaynak kullanımından kaynaklanan örgütsel değişim incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractBorders' disappearing in line with the globalization has brought about a very severe competition. With developing advanced communication technologies, being in the same market environment is no longer a requirement. In this environment, the way to be the winner in war of existence is the capability of supplying quality goods and services at low prices, guessing the dream of the customer in advance. This achievement requires being flexible, fast and different. Specializing on one task and outsourcing other activities is due to this requirement. Today, outsourcing is very common in many fields from human resources to production and marketing to accounting. Taking the decision for outsourcing is also the beginning of process of change for the business. Businesses focus on their fundamental capabilities and becoming nominative, they acquire a structure that is flexible and dynamic. In the first chapter of this study we have addressed the conceptual framework of organizational change. In the second chapter we collaborated on the strategy for making use of outsourcing while in chapter three we discussed the impact of outsourcing strategy on organizational change. In chapter four, we have examined the change that emerging from the outsourcig strategy in Sunel Ticaret Türk A.Ş. as a case-study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectVarolmaen_US
dc.subjectTicareten_US
dc.titleDış Kaynaklardan Yararlanma Stratejisinin Örgütsel Değişime Etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of Outsourcing Strategy on Organizational Changeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster