dc.contributor.advisor | Çiftçi, Selcan | |
dc.contributor.author | Başpınar, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2015-03-13T14:45:38Z | |
dc.date.available | 2015-03-13T14:45:38Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2816 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, çalışma evrenindeki ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı
anlatımlarımdaki aktif kelime servetinin belirlenmesi için yapılmıştır.
Öğrencilerin kelime servetlerini tespit edebilmek için Turgutlu ilçe
merkezinde bulunan ilköğretim okullarından random (rastgele) yöntemiyle seçilen
90 adet 5. sınıf öğrenciye üç farklı türde (anı, otobiyografi, serbest konu) toplam
270 adet kompozisyon yazdırılmıştır. Elde edilen verilerde geçen kelimeler,
öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç farklı anlatım türüne
göre incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda toplam 31305 kelime tespit edilmiş
olup bu kelimelerden 2743’ünün çeşit kelime, 28562’sinin ise bu kelimelerin
tekrarı olduğu belirlenmiştir.
Sosyo-ekonomik seviyeleri orta olan öğrenciler hem toplamda hem de çeşit
sayısında daha başarılı olmuşlardır. Cinsiyet bakımından baktığımızda toplamda
kız öğrencilerin, çeşit sayısında ise erkek öğrencilerin üstünlüğü vardır. Türlerde
ise toplamda otobiyografi türünde, çeşit sayısında ise serbest konuda daha fazla
kelime kullanılmıştır.
Çalışmamızın sonucunda, sosyo-ekonomik seviyeye, cinsiyete ve türlere
göre kelime listeleri oluşturulmuş, bu listelerde geçen kelimelerle daha önce bu
alanda yapılmış olan Mustafa Çıplak’ın “Uşak Merkez İlköğretim 5., 8. ve 11.
Sınıfların Yazılı Kelime Hazinesinin Belirlenmesi” adlı tezi, Hayriye Ünsal’ın
“İlköğretim 5. ve 8. Sınıflar İle Ortaöğretim 11. Sınıfların Sözlü Anlatımlarındaki
Aktif Kelime Hazineleri / Afyon Merkez Örneği” adlı tezi, Kadir Duru’nun
“İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime
Servetinin Belirlenmesi / Uşak Sivaslı Örneği” adlı tezi, Ali Karahan’ın “Uşak
Ulubey İlçesi Köy İlköğretim Okulları 5. Sınıfların Yazılı Kelime Servetinin
Belirlenmesi” adlı tezi ile Mehmet Öztekin’in “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin
Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi / Düzce Akçakoca
İlçesi Örneği” adlı tezinin listelerindeki kelimeler karşılaştırılarak ortak
kelimelerden oluşan listeler hazırlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This work has been done to determine the active vocabulary of the 5th grade
students of an elementary school in their written narration.
In order to determine the active vocabulary of the students, 90 students from
the 5th grades of elemetary schools in Turgutlu city center have been choosen at
random and they have been made to write 270 compositons in 3 different types
(memory writing, autobiography writing and free – subject writing). The words used
in these samples have been examined according to social-economic levels of the
students, their genders and types of narrating. After examining these words, totally
31305 words have been found out, and 2743 of these words are various kindS and
the rest 28562 are the repetition of these 2743 words.
The students whose social-economic levels are medium have been succesful
at both using more words and using various kinds of words. Girls are superior at
using more words,and boys are at various kinds. When considering the types, more
words have been used at autobiography writing and various kinds of words have
been used at free-subject writing.
At the end of our work, word lists have been formed according to socialeconomic
levels, genders and kinds, and by comparing these words with the ones
used in the works done previously in this field such as Mehmet Öztekin’s thesis
named “Determining the active vocabulary of the 5th grade students of an
elementary school in their written narration/Düzce –Akçakoca Sample” and Ali
Karahan’s thesis named “Determining the Active vocabulary of Village Elementary
Schools 5th grade students of Uşak-Ulubey” and Kadir Duru’s thesis named
“Determining the active Vocabulary of the 5th Grade students of an elementary
school in written narration/Uşak- Sivaslı sample” and Hayriye Ünsal’s thesis named
“Active Vocabulary of 5th, 8th and 11th grade students of an elementary school in
their oral narration/Afyon City Center Sample” and Mustafa Çıplak’s thesis named
“Determining the active vocabulary of the 5th, 8th and 11th grade students of Uşak
City Center elementary school in their written narration” and new word lists with the
combination of all common ones have been prepared. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kelime | en_US |
dc.subject | Kelime Serveti | en_US |
dc.subject | Yazılı Anlatım | en_US |
dc.subject | Türkçe Eğitimi | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Aktif Kelime Serveti Üzerine Bir Araştırma (Manisa / Turgutlu İlçesi Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Study About 5th Class Student’s of Primary School Wealth of Active Vocabulary (Example of Manisa / Turgutlu) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |