Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiftçi, Selcan
dc.contributor.authorTurgut, Afile
dc.date.accessioned2015-03-13T14:50:35Z
dc.date.available2015-03-13T14:50:35Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2818
dc.description.abstractBu çalışmada, Uşak ili merkezinde bulunan dokuz ilköğretim okulunun (Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Mehmet Sadık Boz İlköğretim Okulu, Milli Egemenlik İlköğretim Okulu, Eşe ve Halil Erdoğdu İlköğretim Okulu, Hasan Hilmi İlköğretim Okulu, Bir Eylül İlköğretim Okulu) 3. sınıfında okuyan 90 öğrencinin tamamının yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir. Adı geçen okullardaki 3. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerini belirleyebilmek için, öğrencilere üç türde (anı, otobiyografi, serbest konulu) yazılı anlatım yaptırılmış ve alınan 270 adet yazılı doküman bilgisayar ortamına aktarılarak öğrencilerin kullandıkları kelimeler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda, toplam 22010 kelimelik havuzun oluştuğu ve 1966 çeşit kelime kullanıldığı tespit edilmiş ve en çok kelimenin serbest konulu türde, en az kelimenin ise otobiyografi türünde kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında, yazılı anlatımda kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha fazla kelime kullandıkları belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca, türlere ve cinsiyetlere göre kelime listeleri oluşturulmuş, bu listelerde geçen kelimelerle daha önce bu alanda yapılmış diğer çalışmaların listelerindeki kelimeler karşılaştırılarak ortak kelimelerden oluşan listeler hazırlanmıştıren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is the identification of active vocabulary on written expression of 90 3. grade primary school students in Uşak (Mehmet Akif Ersoy Primary School, Mehmet Sadık Boz Primary School, Milli Egemenlik Primary School, Eşe ve Halil Erdoğdu Primary School, Hasan Hilmi Primary School, Bir Eylül Primary School ) In order to indentify the active vocabulary of the 90 3. grade students in the mentioned schools, students were wanted to Express themselves in three branches of writting. (memory, autobigoyraphy, free topic) and 270 obtained subjects of 90 students were computed. According to this evaluation, it has been found out that students used 22010 words in total 1966 of which are different. In this study, it can be seen that free topic writting is the branche that students used the vocabulary the most and autobiography is the branche that student used the words the least. Furthermore, it has also been found out that girls used more words in writting than the boys. In the end of our study, vocabulary lists were formed according to the branches of writting and sexuality of the students. Words in these lists were compored to similer studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKelimeleren_US
dc.subjectKelime Servetien_US
dc.subjectYazılı Anlatımen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.titleİlköğretim 3. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak/Merkez Örneği)en_US
dc.title.alternativeIdentification of Active Vocabulary on Written Expession Of Primary School: 3. Grade(Example Of Uşak)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster