Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorÖztekin, Mehmet
dc.date.accessioned2015-03-13T14:54:18Z
dc.date.available2015-03-13T14:54:18Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2820
dc.description.abstractBu çalışmada, Düzce ili Akçakoca ilçe merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Hamiyet Sevil İlköğretim Okulu, Mustafa Açıkalın İlköğretim Okulu, Gönül Yavuz İlköğretim Okulu, Esentepe İlköğretim Okulu, Orhangazi İlköğretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin tamamının yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir. Adı geçen okullardaki 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerini belirleyebilmek için, öğrencilere üç türde (anı, otobiyografi, serbest konulu) yazılı anlatım yaptırılmış ve alınan 270 adet yazılı doküman bilgisayar ortamına aktarılarak öğrencilerin kullandıkları kelimeler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda, toplam 20473 kelime ve 1836 çeşit kelime kullanıldığı tespit edilmiş ve en çok kelimenin serbest konulu türde, en az kelimenin ise otobiyografi türünde kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında, yazılı anlatımda erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla kelime kullandıkları belirlenmiştir. Çalışmamızın sonucunda, türlere, ekonomik seviyeye ve cinsiyetlere göre kelime listeleri oluşturulmuş, bu listelerde geçen kelimelerle daha önce bu alanda yapılmış çalışmaların listelerindeki kelimeler karşılaştırılarak ortak kelimelerden oluşan listeler hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is identification of active vocabularies on writing expressing on 90 students who are at 5th class in Akçakoca in Düzce. In our study 270 subjects were evaluated according to their branches (memory, autobiography, free subject) on 90 students in Akçakoca. In the study, 20473 vocabularies were found in 270 writing composition. 1836 words of 20473 words are different words and 18637 words are repeated words of these words. Of these 20473 words are sequenced like this: Memory is 7268 words, 5762 is autobiography, 7443 free words. Those words used are: 1162 words are memory, 776 words are autobiography and free words are 981 words. In written compositions, we saw the words in free words mostly. Autobiography is the least given word and the most different. So, the students prefer free wordsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKelimeen_US
dc.subjectKelime Servetien_US
dc.subjectKelime Hazinesien_US
dc.subjectYazılı Anlatımen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Aktif Kelime Serveti Üzerine Bir Araştırma (Düzce /Akçakoca İlçesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeA Study About 5th Class Student’s of Primary School Wealth of Active Vocabulary (Example of Düzce /Akçakoca)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster