Stratejik Maliyet Yönetiminde Faaliyete Dayalı Maliyetleme İle Balanced Scorecard’ın Bütünleştirilmesi
Özet
Günümüzün ekonomik ve teknolojik koşulları, deği şen pazarlama ortamında rekabet gücünü arttırmak için, i letmelerin mamul maliyetlerini belirlemede yeni yöntemlere başvurma gerekliliğini kaçınılmaz hale getirmiştir. Kullanılan yeni yöntemlerin ba arısını ve dolayısıyla i letmenin performansını ölçmek için de yeni metotlar geliştirilmiştir. Faaliyete dayalı maliyetleme, ürünlerin gerçek maliyetlerini tespit etmek için oluşturulmuş bir maliyetleme sistemidir. Balanced scorecard, muhasebe araştırmalarında bütün olarak kontrol sistemine finansal ve finansal olmayan performans ölçümlerinin bütünle ştirilmesinin bir yolu olarak önem kazanmı ştır.
Çalı mada, faaliyete dayalı maliyetleme, faaliyete dayalı yönetim ve balanced scorecard kavramları üzerinde durulmu ş , i şletmelerde kullanım gerekliliği anlatılmıştır. Ayrıca, faaliyete dayalı maliyetleme ve balanced scorecard bütünleştirilmesi incelenmiştir. Balanced scorecard ve faaliyete dayalı maliyetlemenin bütünle ştirilmesi uygulanarak yönetime bir model önerisi olarak sunulmu ştur. To increase power of competition with today’s economic and technologic conditions and changing marketing conditions; using new methods of product cost determination in firms has become unavoidably necessary. New methods have been developed to measure success of used new methods and organization’s performance. Activity based costing is a system of optaining real cost of products. Balanced scorecard has gained prominence in accounting research as a way of integrating financial and non- financial performance measures into an overall control system.
In the study, activity based costing, activity based management and balanced scorecard concepts are defined and the necessity of them for foundations is explained. Furthermore, integrating activity based costing and balanced scorecard is examined. Implementing with integration activity based costing and balanced scorecard, it has been offered as a model to management.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2825Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]