dc.contributor.advisor | Gülseren, Cemil | |
dc.contributor.author | Hancı, Güler | |
dc.date.accessioned | 2015-03-16T11:09:17Z | |
dc.date.available | 2015-03-16T11:09:17Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2835 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Uşak ilinin Banaz ilçesinin merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Şehit Vehbi Demir İlköğretim Okulu, Mehmet Makbule Erdem İlköğretim Okulu, Mahire Eynel İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, 31 Ağustos İlköğretim Okulu, Şehitler İlköğretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetleri incelenmiştir.
Çalışmada, Uşak ilinin Banaz ilçesinin merkezinde bulunan 5. sınıflardan “random (rastgele) yöntemi”yle seçilen 90 öğrenciye üç farklı yazı türünde (anı, serbest konu, otobiyografi) toplam 270 adet yazılı anlatım yaptırılmıştır. Yazılı verilerde geçen kelimeler, öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç farklı yazı türüne göre incelenmiştir.
Çalışmada, 270 adet yazılı anlatımda toplam 13.771 kelime tespit edilmiştir. Bu kelimelerden 1.493’ünün çeşit kelime, 12.278 kelimenin ise bu kelimelerin tekrarı olduğu belirlenmiştir. Sosyo-ekonomik gücü üst seviyede olan öğrenciler toplam kelime ve çeşit kelime açısından başarılı olmuştur. Cinsiyet açısından kız öğrenciler hem toplam kelime hem de çeşit kelime sayısında erkek öğrencilerden daha başarılı olmuştur. Üç farklı yazı türünde ( Anı, serbest konu, otobiyografi) toplam kelime sayısının en fazla olduğu yazı türünün anı yazı türü, çeşit kelime sayısının en fazla olduğu yazı türünün serbest konu yazı türü olduğu görülmüştür | en_US |
dc.description.abstract | In this Project, the active word fortune in writing of 90 students in 5th. Class of seven primary schools in Banaz Centrum in Uşak (Atatürk Primary School, Şehit Vehbi Demir Primary School, Mehmet Makbule Erdem Primary School, Mahire Eynel Primary School, Cumhuriyet Primary School, 31 Ağustos Primary School, Şehitler Primary School) have been checked.
90 students chosen at random from 5th. class in Banaz Centrum in Uşak were made three different kinds, totally 270 writing. (memory, free subject, autobiography) The word in writing datas were checked according to social-economic, level, gender and three different expression.
In project, totally 13.771 words in 270 expression types were found out 1.493 of this words were found as type word and 12.278 of the words were found as again. The students, high in social-economic, were succeed in as type of total word and total word type. Male students are more successful than female students as gender type. Three different types (memory, free subject, autobiography) It is found that the total type of writing is memory, the total type of word is free subject. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kelime | en_US |
dc.subject | Kelime Serveti | en_US |
dc.subject | Yazılı Anlatım | en_US |
dc.subject | Türkçe Eğitimi | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak / Banaz Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Identification of Active Vocabulary on Writing Expressing of Primary School 5th Class (Example Of Uşak / Banaz) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |