Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkçataş, Ahmet
dc.contributor.authorKeleş, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2015-03-16T12:24:23Z
dc.date.available2015-03-16T12:24:23Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2851
dc.description.abstractAraştırmanın uygulama kısmı; 2003-2004 eğitim - öğretim yılında Afyon ili Bolvadin ilçe merkezinde bulunan Atatürk İlköğretim Okulu’nun (20 Öğrenci), Gazi İlköğretim Okulu’nun (38 Öğrenci), M.Kezban Bayramer İlköğretim Okulu’nun (38 Öğrenci) sekizinci sınıflarından oluşmaktadır. Toplam 96 (50 kız, 46 erkek) öğrenciye “Okuduğunu Anlama Becerisi Başarı Düzeyi Testi” uygulanmıştır. Uygulanan bu test ile, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimlerinin, ne düzeyde olduğu ölçülmeye çalışılmıştır. Cinsiyetin, ailenin ekonomik durumunun, dershanenin, anne-babanın eğitim durumunun okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Testte elde edilen veriler, yüzdelerine göre analiz edilmiştir. Dershanenin, aile gelir düzeyinin yüksek olmasının, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olmasının öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Bunun yanında kız öğrencilerin, erkek öğrencilere oranla daha başarılı oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractApplication part of the research takes place in the eighth grade of Atatürk Primary School (20 students), Gazi Primary School (38 students), M. Kezban Bayramer Primary School (38 students) in Bolvadin, Afyon. The test of reading comprehension skills was applied to 96 students (50 girls 46 boys) With this test applied, the level of reading comrehensin skill of eight grade students was tested. The effects of gender, financial condition of the family, private school, level of parents education on reading comprehension skill, were searhed and the data obtained from the test was analyzed to the percentage. It was seen that private school, the high level of parents economic condition and highly educated family positively affected the student success. In addition, it was observed that the girls were more successful than the boys.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Durumuen_US
dc.subjectEkonomik Durumen_US
dc.titleBolvadin İlçesi Merkez İlköğretim Okullarındaki 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeIt is a Research About Comprehension Skills of Eighth Class Students to Read in Central Elementary Schools in Bolvadinen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster