İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi İle Edebî Dilin Söz Diziminin Karşılaştırılması
Abstract
Bu tezde, ilköğretim 7.sımf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebî dilin söz dizimi karşılaştmlmıştır. Edebî dili temsilen Yakup Kadri Karaosmanoğlu seçilmiştir.
GİRİŞ bölümünde, problem ortaya konmuş, çalışmanın amacı ve yöntemi belirtilmiştir.
BİRİNCİ BÖLÜM’de dilbilimcilerimizin söz dizimi hakkındaki görüşleri özetlenerek değerlendirilmiş söz dizimi üzerine yazılmış kitaplar ve çalışmalardan hareketle terim ve kavramlar açıklanmıştır. Ayrıca Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun hayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir.
İKİNCİ BÖLÜM’de Yakup Kadri Karaosmanoğlu ile ilköğretim 7. sımf öğrencilerinin söz dizimlerinin incelenmesiyle ortaya çıkan sonuç tablo ile ifade edilmiş,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM’de ise Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun söz dizimi ile ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin söz dizimi karşılaştırılmış,
SONUÇ’ta ise yapılan çalışmada varılan sonuçlar özetlenmiştir. In this study, primary school 7.grade students’ word order and literary word order were compared. Yakup Kadri Karaosmanoglu was selected as a representative of literary.
In the introduction part, the problem is defined, the purpose and method of study were determined.
In the first part, the idea of literary specialist about word order were evaluated, the terms and concepts were explained by using written books and studies about word order. And Yakup Kadri Karaosmanoglu’s life and works are introduced.
In the second part, Yakup Kadri Karaosmanoglu and 7.grade student’s word order were given as a table.
In the third part, Yakup Kadri Karaosmanoglu and 7.grade student’s word order were compared.
In conclusion part, the results of the study were summarized.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]