dc.contributor.advisor | Haksever, Halil İbrahim | |
dc.contributor.author | Türkan, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2015-03-16T14:46:00Z | |
dc.date.available | 2015-03-16T14:46:00Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2883 | |
dc.description.abstract | Danışman: Yrd.Doç. Dr. H.İbrahim HAKSEVER
Bu çalışmada Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’nun 13 eserinden 1502 cümle, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılarından da 1568 cümle olmak üzere toplam 3070 cümle söz dizimi açısından incelenerek edebî söz dizimimizle öğrencilerimizin söz dizimi karşılaştırılmıştır.
Çalışma altı bölümden oluşmaktadır.
Birinci bölümde yapılan çalışmanın neden gerekli olduğu, çalışmanın amacı ve nasıl yapıldığı ,
İkinci bölümde söz dizimi üzerine yazılmış kitaplar ve çalışmalardan hareketle terim ve kavramların açıklanması,
Üçüncü bölümde Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’nun hayatı ve eserleri hakkında
bilgi,
Dördüncü bölümde Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU ve ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin söz dizimlerinin incelenmesi sonucunda ortaya çıkan tablolar ve yorumlanması,
Beşinci bölümde Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU ve ilköğretim 5. sımf öğrencilerinin söz dizimlerinin karşılaştırılması,
Altıncı bölümde sonuç ve öneriler bulunmaktadır.
Çalışma kaynakça ve eklerin verilmesiyle sona ermiştir.
Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin söz dizimi ile edebi söz diziminin birbirine yakın olduğu görülmüştür. Yüklemin yeri edebi söz diziminde de öğrencilerin söz diziminde de genel olarak sonda olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, 1502 sentences from Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’s 13 works and 1568 sentences from the writings of 5. grade students of primary school were taken and totally 3070 sentences were examined from the point of word order so literary word order and the students word order were compored.
This study consists of six parts.
In the first part, the necessity of the study, it’s aim and how it was done are explained.
In the second part, the boks written about word order, consepts and terms are explained.
In the third part, Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’s life and Works are introduced.
In the forth part, after examining Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’s word order and 5. grade students word order , the tables and interpretation are given
In the fifth part the comparison of Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU and 5. grade students word order is given
In the sixth part, results and suggestions are introduced.
Study ends with sources and adds parts.
As a result of study; students see the literary word structure as frequent use of words. Verb is traditionally ised at the end of the sentence in literary word order and is usage of students and as the function of verb | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kelime Serveti | en_US |
dc.subject | Kelime Hazinesi | en_US |
dc.subject | Kelime | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebî Söz Diziminin (Mustafa Necati Sepetçioğlu ) Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | The Comparison Between the Sequence of Words in Writings of Primary School Fifth Grade Students and Words Sequence of Literary(Mustafa Necati Sepetçioğlu) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |