İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Sıfatları Kullanma Becerisi ile Okul Başarıları Arasındaki İlişkiler
Özet
Bu çalışmada, Uşak merkezdeki ilköğretim okullarında 2003/2004 eğitim-öğretim yılında 8. sınıftaki öğrencilerin okul başarıları ile sıfat kullanımı arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılmasına yöneliktir.
Çalışmada Uşak merkezdeki ilköğretim okulları Orta Öğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavındaki başarılarına göre; yüksek düzeyde başarılı, orta düzeyde başarılı, düşük düzeyde başarılı olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Bu okullar içinden her grubu temsil etmek üzere iki okul random yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmaya denek olarak her okuldan 40 öğrenci olmak üzere toplam 240 öğrenci katılmıştır.
Bu öğrencilere anı, serbest ve gezi yazısı türlerinde yazılar yazdırılmış ve bu öğrencilere sıfatlara ilgili test soruları çözdürülmüştür.
Öğrencilerin yazılarındaki sıfat saylan tespit edilmiştir. Toplam sıfat sayısıyla öğrencilerin sıfatlarla ilgili testteki doğru cevapları ve ders başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin anı, serbest ve gezi yazısı türlerindeki sıfat sayıları ile yazılı anlatımlarındaki toplam sıfat sayılan belirlenmiştir. Yazılı anlatımlarındaki sıfat sayısıyla Türkçe, Fen Bilgisi ve Matematik, İngilizce ve Sosyal Bilgiler ders başanlan arasındaki ilişkiler incelemiştir.
Yazı türlerine göre sıfat sayısı karşılaştırıldığında gezi yazısında kullanılan sıfat sayısının serbest ve anı yazısı türüne göre daha fazla olduğu görülmüştür. Yine araştırmada uygulama yapılan okulların Orta Öğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavındaki gösterdikleri başarıyla toplam sıfat kullanımları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.
Araştırmanın sonucunda toplam sıfat kullanımıyla Türkçe, Fen Bilgisi ve Matematik, İngilizce ve Sosyal Bilgiler ders başarıları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This work mainly aims to determine the relation between the usage of adjectives and school success in 2003/2004 Term at 8.th classes of U§ak’s central primary school.
In the work, U§ak’s central primary schools divided in to three groups as advanced grade, medium grade and low grade according to their success at High Schools Registration and Evaluation Exam. Amongst these schools, two schools have been chosen by random method in order to represent every group 40 students from each school and totally 240 students have attended as test subject.
We have had these students write memoir writing, free writing and article of travel and also test questions about adjectives have been answered by these students.
The number of adjectives at student’s works have been determined. The relation between the total number of adjectives, the right answer of students at tests and their successes at article has been researched student’s total number of adjectives at free writing, memoir writing, article of travel and writing skills determined.
The relations amongst the number of adjectives at written skills and the successes of courses like Turkish, Science and Maths, English, Social have been studied.
Compared with memoir writing and free writing, is seen that article of travels has more adjective usage.
It’s also determined that there is a meaningful relation between the schools High School’s Registration and Evaluation Exam success and total adjective usage.
As the result of research, a meaningful relation amonst the usage of adjective with the courses; Tukish, Science and Maths, English and Social has been determined.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2889Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]