Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEleren, Ali
dc.contributor.authorİlko, Melih Bayram
dc.date.accessioned2015-03-17T09:41:29Z
dc.date.available2015-03-17T09:41:29Z
dc.date.issued2003
dc.date.submitted2003
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2914
dc.description.abstractBu tezde; hızla küreselleşen dünyamızda, önemi daha da artan bankacılığın tarihsel gelişimi, yeni teknolojilerin ortaya çıkması ve internetin gelişimiyle beraber bankaların kaçınılmaz bir biçimde internet bankacılığı hizmetleri vermeye başlamaları üzerinde yoğunlaşarak, bugüne kadar bilimsel anlamda yapılmış çeşitli araştırmalarla birlikte, anket çalışması sonunda internet bankacılığı ve Türkiye uygulamaları irdelenmiştir. Yeni ekonomik gelişmelerle beraber klasik ürün ve hizmetlerin yerini teknolojik ürün ve hizmetler almış, hayatımızın kaçınılmaz yaşam biçimi haline gelme yolunda ilerleyen internet, teknolojik gelişmelere açık olan bankacılık sektörünü derinden etkilemiştir. Son yirmi yılda Türk bankacılık sistemi liberalleşme yolunda önemli yapısal değişimler kaydetmiş, Türk bankaları hizmet ve ürünlerin kalitesini önemli düzeyde dünya standartlarına yükseltmeyi başarmışlardır. Yoğun rekabet, bankaları bilgi teknolojilerine yatırım yapmaya yöneltmiştir. Bilgiye erişimi mümkün kılan bilgisayar teknolojileri bilgi toplumuna geçişi hızlandırmıştır. Enformasyon ve iletişim teknolojilerinin lider konuma gelmesi yeni ekonomi dediğimiz enformasyonun bilgiye dönüşmesi ve bilginin yönetimi, işlenmesi ve dağıtımı ile ilgili endüstrilerin öne çıkmasını sağlamıştır. İnternet bankacılığı hayatımıza birçok kolaylık getirmiştir. Yapılan bu çalışmada insanların bankaların bürokrasisinden sıkıldıkları ve zaman unsurunu da gözeterek işlem maliyetinin en düşük olduğu internet bankacılığını geleneksel bankacılığa tercih ettikleri görülmüştür. Sonuç olarak internet bankacılığı, geleneksel bankacılık ve diğer kanallarla kıyaslandığında, şube ve işlem giderlerini düşürmesi açısından en önemli avantajı sağlamaktadır. Bu nedenle sanal bankalara talep artmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this thesis, online banking services and the application in Turkey has been examined through various scientific researches and a surveys, focusing on the historical development of banking which gains more importance in our highly globalizing world, and on the inevitable use of online banking services which appeared as a result of development of new technologies and internet. Due to new economic developments, classical products and services have been replaced by technologic products and services, and internet becoming an inevitable life style has affected the banking sector deeply. In the last two decades, Turkish Banking system has passed though important structural changes towards liberation, and Turkish Banks have improved their services and products up to world standards. The high competition has led the banks to invest in information technologies. The computer technologies, which make the access to information possible, have accelerated the transformation into information society. The leading position of information and communication technologies have provided the highlight of industries related to the so called new economy, which is transformation of information into knowledge, and management, processing and dissemination of information. Online banking has provided many facilities for our daily lives. This study has illustrated that people have been pressed under the bureaucracy of the banks, and considering the time cost also, they prefer traditional banking to the minimum costing online banking. As a result, when compared with traditional banking and other channels, online banking provides the most important benefit in minimizing the branch and operation expenses, therefore demand for cyber banks increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnternet Bankacılığıen_US
dc.subjectEkonomik Gelişmeleren_US
dc.titleİnternet Bankacılığı ve Türkiye Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeOnline Banking Services and the Application in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster