dc.contributor.advisor | Ocak, Gürbüz | |
dc.contributor.author | Küçükilhan, Seçil | |
dc.date.accessioned | 2015-03-17T09:45:54Z | |
dc.date.available | 2015-03-17T09:45:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2916 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri tekniğinin Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Uygulama İstanbul ili Sultangazi ilçesindeki bir ilköğretim okulunda 2012-2013 eğitim- öğretim yılında iki farklı sınıf ve 48 öğrenci ile yapılmıştır.
Çalışmada öntest- sontest kontrol gruplu model ve eylem araştırması kullanılmıştır. Öntest ve sontest veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için, KR-20 güvenirlik analizi yapılmış ve sonucunda KR-20 güvenirlik katsayısı 0.89 olarak bulunmuştur.
Ölçme araçlarından alınan sonuçlara istatiksel analizler yapılmış, grupların puan ortalamalarına ve anlamlılık durumlarına bakılmıştır. Ölçme araçlarının verdiği puanların karşılaştırılması için t testi kullanılmıştır. Uygulama sonunda öğrenci görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Ayrıca değerlendirme (görüşme) formundan alınan görüşler NVivo7 bilgisayar programında analiz edilmiştir.
Bu araştırmaya göre Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri tekniğinin uygulandığı deney gruplarının her ikisinin de akademik başarısı geleneksel öğretim yöntemleri kullanan kontrol gruplarına göre daha yüksek çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of Students Teams- Achievement Divisions method to academic success and permanence was examined in the lesson of Social Knowledge for 4th grade students. The research was involved 2 different classes of students from a primary school in Sultangazi in İstanbul, in the 2012- 2013 academic year. The aplication was carried out on 48 students.
In this study, pretest – posttest control group model and action research were used. The pretest and posttest were used as data collecting instruments. For the reliability of the scale, KR-20 reliability analysis was done. KR-20 reliability coefficient of the test was found as 0.89.
The results received from developed measurement instruments were subjected to statistical analyses individually and the averages of the groups and level of significance were analyzed. The “t test” was used for the comparison of the scores which the measurement instruments had given. At the end of application, the views of students were taken. Also, opinions obtained from assessment were analyzed with NVivo7 computer programme.
According to this study, academic success of both experiment groups to whom learning Students Teams- Achievement Divisions method were applied was higher than control groups to whom traditional methods were applied. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenci Takımları | en_US |
dc.subject | Başarı Bölümleri | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler Eğitimi | en_US |
dc.title | Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri (Ötbb) Tekniğinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effects of Students Teams-Achievement Divisions Method on Academic Success and Permanence in Social Sciences Lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |