dc.contributor.advisor | Can Yaşar, Münevvver | |
dc.contributor.author | Sundurlu, Vesile Nilüfer | |
dc.date.accessioned | 2015-03-17T10:34:43Z | |
dc.date.available | 2015-03-17T10:34:43Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2921 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Afyonkarahisar örnekleminde Matematik Gelişimi 7 Testi'nin (Progress in Maths 7) 72-101 aylar arasında olan çocuklar için geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla yapılmıştır. Tarama niteliğinde olan araştırmanın çalışma evrenini 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezinde resmi ilköğretim okullarına devam eden 72-101 aylık çocuklar oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemine ise tabakalama yöntemiyle seçilen 384 çocuk dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında, çocuklar ve aileleri hakkındaki bilgileri toplamak amacıyla “Genel Bilgi Formu” ve geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla, Clausen-May, Vappula ve Ruddock (2004) tarafından geliştirilen “Matematik Gelişimi 7 Testi (Progress in Maths 7)” kullanılmıştır.
Matematik Gelişimi 7 Testi'nin uygulanması ile elde edilen veriler kullanılarak geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Buna göre bireyleri ayırt etmede yetersiz olduğu görülen bazı sorularda gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Uygulama yapılan grupta, Matematik Gelişimi 7 Testi puanlarının güvenilirliği için, Kuder Richardson (KR-20) değerleri .72 olarak bulunmuştur. Uygulamalarda KR-20 değerinin yüksek çıkması, testin iç tutarlılığının yüksek olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre, Matematik Gelişimi 7 Testi'nin 72-101 aylık Türk çocukları için geçerli ve güvenilir olduğu kabul edilmiştir | en_US |
dc.description.abstract | In this study, validity and reliability study in a sample of Afyonkarahisar Progress in Maths 7 for children of 72-101 months was conducted. Scan the nature of the research work in the universe was composed of children from 72 to 101 months who attend public school in the academic year 2011-2012 in the province of Afyonkarahisar. 384 children selected using by layering method are included to research. For data collection, the children and their families information about the purpose of collecting the "General Information Form" and the reliability and validity for the purpose, Clausen-May, Vappula and Ruddock (2004) developed by the (Progress in Maths 7)" was used.
The validity and reliability studies were conducted using the data obtained by the application of Progress in Maths 7. Accordingly, individuals are seen as insufficient to distinguish the necessary corrections have been made in some questions. Applications in the group, Progress in Maths 7 score reliability of Development for Kuder Richardson (KR-20) values were found to be 0.72. In applications, the high number KR-20 values, showed high internal consistency of the test. According to these results Progress in Maths 7 is accepted to be valid and reliable for 72-101 months-Turkish children. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Matematik Öğretimi | en_US |
dc.subject | Matematik Gelişimi | en_US |
dc.title | Matematik Gelişimi 7 Testi'nin (Progress in Maths) 72-101 Aylar Arasında Olan Çocuklar İçin Geçerlik Güvenirlik Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | The Study of Validity and Reliabılity Test of Progress in Maths 7 for 72- 101 Month Old Children | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |