Üslup ve Repertuvar Dersi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Frustrasyonlar
Özet
Bu çalışma; Türk müziği eğitimi, sosyoloji, üslup ve repertuvar, frustrasyon ve müzik bilimleri disiplinlerini içermektedir.
Araştırmanın; konusu ve içeriği ile klasik Türk müziği eğitimi veren üniversitelerdeki konservatuvarlarda okutulmakta olan Üslup ve Repertuvar dersinin hedeflerine ulaşmasında karşılaşılan frustrasyonların neler olduğu, çözüm önerileri konularının incelenmesi, öğrencilerin ve eğitmenlerin frustrasyonlar hakkındaki genel görüş ve düşüncelerini ve bakış açılarının belirlenmesini, Üslup ve Repertuvar dersinin eğitiminin uygulanmasında karşılaşılan engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik, özgün ve yeni bir çalışma olması, bu alana yönelik diğer derslerin eğitiminde karşılaşılacak frustrasyonların ortadan kaldırılmasına örnek teşkil edecek bir çalışmadır. Ayrıca sosyal psikoloji ve istatistik biliminin yöntem ve tekniklerinden faydalanılması bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.
Üslup ve Repertuvar dersi alan öğrencilerin başarılarını etkileyen frustrasyonlar isimli çalışma; Türk müziği eğitimi veren 5 üniversiteye bağlı devlet konservatuvarları ile sınırlandırılmış, tarama modelini esas alan, nitel yöntemlerin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır.
Çalışma sonucunda; alt problemlere göre düzenlenen veriler işlenmiştir. Eğitim, müzik eğitimi ve Türk müziği eğitimi konularına, repertuvar ve üslup konuları hakkında bilgilere, bu dersin içeriği ve işlenişine, frustrasyon ile ilgili bilgilere, sosyal psikoloji ve müzik eğitimi ilişkisine, dersin hedefine ulaşmasında ortaya çıkan frustrasyonların neler olduğu, verilerin değerlendirilmesi, konularına yer verilmiştir. Çalışmanın alana katkı sağlayıcı, özgün ve konu üzerinde yeni çalışmalara destek olacağı düşünülmektedir. This study includes Turkish music education, sociology, style, repertoire and the principles of frustration and music science.
The aim of this study is to identify the frustrations which are encountered during the style and repertoire courses offered at conservatory departments of the universities that offer classical Turkish music education, to examine proposals for solutions, to investigate the points of views and opinions of the students and lecturers about such frustrations. With regard to its subject and contents, this study is original and innovative in its solutions to eliminate frustrations encountered during style and repertoire classes and it will set an example for frustrations that could arise in other classes in this field. It is also notable in that it makes use of the methods and techniques of social psychology and statistics.
The study, titled frustrations that affect the levels of success of students that attend style and repertoire classes is limited to the state conservatories of five universities that offer Turkish music education. It is a descriptive study in which qualitative methods are used and which is based on screening model.
As a result of the study, data prepared according to the sub problems are processed. Education, the subject of music education and Turkish music education, information about the subject of style and repertoire, content of this class and how this class is taught, information about frustration, relation between social psychology and music education, what the frustrations that come up during achieving the aim of this class are, assessment of the data, these are mentioned in the study. Contributing to the field of study, original and new work on the subject is considered to be supported.