Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayıp
dc.contributor.authorYaman, Fikret
dc.date.accessioned2015-03-17T11:04:48Z
dc.date.available2015-03-17T11:04:48Z
dc.date.issued2004
dc.date.submitted2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2928
dc.description.abstractBu araştırmada perakendecilik, perakendecilikte reklam ve halkla ilişkiler kavramları incelenmiştir. Bu amaçla Afyon’da üç büyük yerel perakendeci olan Sarıdere, Seçkin ve Yabuz süpermarketlerinden alışveriş yapan müşterilerin görüşleri alınmıştır. Bu çalışmada, perakendeciliğin genel çerçevesi, reklam ve halkla ilişkiler kavramları bunların nitelikleri, fonksiyonları, hedefleri, amaçları ortaya konulmuştur. Araştırmanın temel amacı Afyon’daki yerel perakendecilerden alışveriş yapan müşterilerin demografik ve sosyo-ekonomik özelliklerini tanımlayarak, yerel perakendecilerin reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerini müşterilerin nasıl algıladıklarını ve bunların müşteriler üzerinde ne kadar etkili olduğunu ortaya koyabilmektir. Müşterilerin verdikleri cevaplar doğrultusunda yerel perakendecilerin reklam ve halkla ilişkilere ne kadar önem verdikleri ve bunu nasıl uyguladıkları incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, retailing and the concepts of advertisement and public relations in retailing have been analysed. For this reason customers thoughts who do shopping in three major retailers; Sarıdere, Seçkin and Yabuz have been considered. In this study, general framework of retailing, the concepts of advertisement and public relations and features, functions, targets and aims of three concepts have been introduced. The main purpose of this study is to show that how customers perceive advertisement and public relations of local retailers and how much these events effect customers behaviour identifying, demographic and socio-economic features of customers who do shopping in local retailers in Afyon. In direction to answers received from customers, it has been analysed how retailers consider the advertisement and public relations and how they implement them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSüpermarketen_US
dc.subjectPerakendeciliken_US
dc.subjectSarıdereen_US
dc.titlePerakendecilikte Reklam ve Halkla İlişkiler ve Afyon İlinde Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeAdvertisement and Public Relations in Retailing an Application in Afyonen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR116799en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster