dc.contributor.advisor | Kılıç, Gonca | |
dc.contributor.author | Arıkan, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2015-03-17T12:47:21Z | |
dc.date.available | 2015-03-17T12:47:21Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/2948 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda artan rekabet koşulları karşısında işletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmesi için gerek personelin, gerekse müşterilerin tatmininin sağlanması giderek önem kazanmıştır. Hizmet sektöründe önemli bir yere sahip olan turizm işletmelerinde de müşterilerin yüksek memnuniyet düzeyine ulaşmaları işgörenlerin işlerini sevmeleri ve işlerinden tatmin olmalarıyla mümkün olabilecektir. İşgörenlerin ve işverenlerin karşılıklı uyum ve işbirliği içinde çalışması, işverenlerin çalışanlarının çıkarlarını gözetmesi ve buna göre çalışanlarında işletmenin verimliliğinin artması için yüksek bir istek ve azimle çalışması örgütün sağlıklı bir yapıya kavuşmasını sağlayabilecektir.
Bu çalışmada, Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otellerde yapılan bir uygulamayla örgüt sağlığının iş tatmini üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otellerde çalışan toplam 276 çalışana anket uygulanmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm çalışanların demografik özelliklerini, ikinci bölüm iş tatmin düzeylerini, üçüncü bölüm ise örgütsel sağlık ile ilgili görüşlerini belirlemeye yönelik ifadelerden oluşmaktadır. Ankete katılanların örgütsel sağlık ve iş tatminine ilişkin görüşlerinin bireysel özelliklerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız örneklemler için t testi ve varyans analizi ile test edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların örgüt sağlığına ilişkin görüşleri ile iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişki korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi ile belirlenmiştir.
Ankete katılanların iş tatmini ve örgütsel sağlık uygulamalarına ilişkin görüşleri cinsiyet, turizm eğitimi alma durumu, eğitim durumu ve işletmedeki tecrübelerine göre farklılık göstermezken medeni durum, işletmedeki görev, gelir, yaş, çalışılan bölüme göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Araştırmada örgüt sağlığı ile iş tatmini arasındaki ilişkinin tespitine yönelik korelasyon analizi uygulanmış olup ilgili değişkenler arasındaki ilişki r= 0,854 düzeyinde pozitif yönlü
iv
kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre iş tatminini etkileyen en önemli örgüt sağlığı boyutlarının amaç birliği ve katılım olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, because of the increasing competition conditions, the necessity of well satisfaction of the staff and customers has gained a greater importance, for firms to keep conducting their businesses. In the tourism, which is mentioned as one of the main services sectors, organizations should make their employees well satisfied in order to achieve a high satisfaction level of their customers. When the employees and the employers work in harmony and co¬operation, when the employers give importance to the well being of the employees in organization and as a return for this when the employees work hard and eagerly to increase the efficiency of the organization provides a high level of organizational health.
The objective of this study is to reveal the effects of the organizational health on the job satisfaction with a survey made in the five-star hotels in Afyonkarahisar. For this purpose 276 employees were surveyed and observed in their job environment. Survey consists of 3 main sections; which are as following; first part aimed to determine the demographic features of employees, second part aimed to disclose the level of job satisfaction of employees, and finally third part aimed to reveal the ideas and apprehensions of the employees in their working environment. The employees in Afyonkarahisar five-star hotels make the sample space of the research. In the study, the opinions of the participants about the organizational health and job satisfaction were tested with t-test and variance analysis, to understand whether they show a statistically significant relation. The relation between the opinions of participants about organizational health was also tested to find a correlation with job satisfaction, using correlation and regression analysis.
According to the results of the survey, among the features of participants, gender, tourism education, educational level, and experience in management did not make a significant relation with job satisfaction. On the other hand; marital status, job in the organization, income level, age, the section in which the employee works
vi
in the organization showed a significant relation. Between organizational health and job satisfaction, a positive correlation was found at the level of r=0,854.
According to Regression Analysis results, the most important dimensions of the organizational health, which affected job satisfaction most were unity of goals and participations of all employees around the same goals. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgüt Sağlığı | en_US |
dc.subject | İş Tatmini | en_US |
dc.subject | Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri | en_US |
dc.subject | Afyonkarahisar | en_US |
dc.title | Örgüt Sağlığının İş Tatmini Üzerine Etkisi: Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama | en_US |
dc.title.alternative | Effects of Organizational Health on Job Satisfaction: An Application on Five Star Hotels in Afyonkarahisar | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |