Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Gonca
dc.contributor.authorToprak, Lütfullah Sadi
dc.date.accessioned2015-03-18T07:56:05Z
dc.date.available2015-03-18T07:56:05Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2992
dc.description.abstractGünümüzde işletmeler özellikle otel işletmeleri, çalışanların yoğun şekilde birbirleri ile temas halinde oldukları önemli yapılardır. İnsanların bulunduğu her ortamda çatışmaların varlığının kaçınılmaz olduğu bilindiğine göre otel işletmeleri de işgörenler ve yöneticiler açısından çatışmaların yoğun olarak yaşandığı işletmelerdir. Çatışma olgusu, örgütlerde çalışanlar arası ilişkilerin sağlam temellere dayanmasını açıklayan güven kavramıyla da yakından ilişkilidir. Güven olgusu örgütlerde işgörenler ve yöneticiler açısından örgütsel başarı, verimlilik ve devamlılık açısından hayati öneme sahiptir. Bu kapsamda işletmelerde çatışma olgusu beraberinde işgörenlerin ve yöneticilerin karşılıklı ve değişik boyutlardaki güven algılarını gündeme getirmektedir. Bu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışanların çatışma yönetme yöntemleri algıları ile yöneticiye duydukları güven düzeyinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda Afyonkarahisar’daki beş yıldızlı otellerde çalışan toplam 330 çalışana anket uygulanmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm çalışanların demografik özelliklerinden, ikinci bölüm yöneticiye güven düzeylerinden, üçüncü bölüm ise çatışma yönetme yöntemleri algılarını belirlemeye yönelik ifadelerden oluşmaktadır. Ankete katılanların çatışma yönetme yöntemleri ile yöneticiye güvene ilişkin görüşlerinin demografik özelliklerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız örneklemler için t-testi ve ANOVA analizi ile test edilmiştir. Ayrıca katılımcıların çatışma yönetme yöntemlerine ilişkin algıları ile yöneticiye güven düzeyleri arasındaki ilişki kolerasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi ile belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yöneticilerin sorunları çözmede en çok problem çözme ve hükmetme yöntemlerini kullandığı, en az düzeyde ise örgütsel önlemler alma yöntemini kullandığı yapılan analizler sonucu tespit edilmiştir. Ayrıca çatışma yönetme yöntemleri ve yöneticiye güven arasında pozitif yönlü kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise yöneticiye güven boyutunu etkileyen en önemli çatışma yönetme yöntemleri boyutunun problem çözme boyutu olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractNowadays businesses, especially hotel managements, have become important structures in which employees are intensively in interaction with each other. Considering that existence of conflict is unavoidable where there is presence of people, hotels are the enterprises where supervisors and employees can experience intensive conflicts. The concept of conflict is also closely related to the matter of trust that bases the relationships between employees in organizations upon strong foundations. The concept of trust is vitally important for supervisors and employees in terms of organizational success, productivity and permanence. In this context, the concept of conflict in organizations brings up the mutual and various dimensions of perceptions of trust of employees and supervisor. The aim of this study is to determine perceptions of conflict management methods of the employees working in five-star hotels in Afyonkarahisar and their level of trust in supervisor. Accordingly, the survey of this study is conducted on 330 employees working in five-star hotels in Afyonkarahisar. The survey consists of three parts. The first part consists of demographic characteristics of employees, the second part consists of levels of trust in supervisor and the third part consists of expressions to determine the perceptions of the conflict management methods. Whether views of the survey participants on conflict management methods and trust in supervisor differ significantly according to demographic characteristics are tested through independent samples t-test and ANOVA analysis. In addition, the relationship between conflict management methods of the survey participants and their trust in supervisor are analyzed through correlation and regression analysis. The results of this study revealed that problem solving and dominating were the most used methods whereas taking organizational precautions was the least used methods by the supervisor. Besides, a strong positive relationship was found between conflict management methods and trust in supervisor. Additionally, according to the results of the regression analysis, problem solving appears to be the most important conflict management method which affects trust in supervisor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇatışma Yönetme Yöntemlerien_US
dc.subjectYöneticiye Güvenen_US
dc.subjectOtelleren_US
dc.subjectAfyonkarahisaren_US
dc.titleÇatışma Yönetme Yöntemleri İle Yöneticiye Duyulan Güven Arasındaki İlişki: Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Conflict Management Methods and Trust in Supervisor: A Research on Five-Star Hotels in Afyonkarahisaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilimdalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster