Amatör Müzik Eğitimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumları
Özet
Bu araştırmanın amacı; amatör müzik eğitiminin müziğin bireysel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve eğitimsel işlevlerinin gerçekleşip gerçekleşmediğine yönelik öğretmen ve öğrenci tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın profesyonel müzik eğitimine ve genel müzik eğitimine de katkıları olacağı düşünülmektedir.
Amatör müzik eğitimi veren öğretmenler ve amatör müzik eğitimi alan öğrencilerin tutumlarının belirlenmesi için beşli likert ölçek kullanılmıştır. Veriler frekans (f ) ve yüzde ( %) olarak gösterilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırmanın amatör müzik eğitimine yönelik öğretmen ve öğrenci tutumlarının belirlenmesine, amatör müzik eğitiminin yaygınlaşmasına yönelik çalışmalara destek olacağı ve konuya ilişkin araştırmalara kaynak teşkil edeceği düşünülmektedir. The aim of this research is determining the attitudes of teachers and students aimed at whether the personal, social, cultural, economical or educational function of music and amateur music education is occurred or not. It is taught that the research has a contribution to professional and general music education, as well.
To determine the schooling amateur music education teachers and taking amateur music education students attitudes, five Likert - Scale is used. The data is featured as the ‘frequency ( f )’ and ‘percentage ( % )’.
It is taught that the research will assist to determine the attitudes of teachers and students towards amateur music education, as well it will assists the amateur music education to becoming widespread, and it will be source for studies on related topic.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3012Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]