Carl Schröder’in Die Ersten Übungen Für Violoncello Opus 31 Etüt Kitabının İncelenmesi
Abstract
Bu araştırma; Batı Müziği eğitimi veren kurumlarda, viyolonsel eğitiminde kullanılan Carl Schröder’in “Dıe Ersten Übungen Für Vıoloncello Opus 31” etüt kitabının incelenmesine yöneliktir. Araştırma ile; Carl Schröder Opus 31 etüt kitabında yer alan müzikal dinamiklerin, sağ el yay tekniklerin, sol el teknik konuların, viyolonsel eğitiminde ulaşılmak istenilen hedeflerin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmanın problemini; Carl Schröder Opus 31 etüt kitabının viyolonsel eğitiminde ulaşılmak istediği hedef ve davranışlar oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini, Carl Schröder’in viyolonsel eserleri; örneklemini ise, Carl Schröder’in “Dıe Ersten Übungen Für Vıoloncello Opus 31 etüt kitabında yer alan 30 etüt oluşturmaktadır This study is based on analysy of Carl Schröder’s “Die Ersten Übungen Für Violoncello Opus 31” method which is used in teaching/training cello in Western Music Education institutions. The study aims to define the musical dynamics which are examined in the book Opus 31 of Carl Schröder, right hand arch techiques, left hand technical subjects and studies and the aimed targets to be reached in cello teaching/training.
The problem of the study consists of targets and behaviours that are aimed for teaching cello on the etude book of Carl Schröder Opus 31. The study scope consists of work of arts of Carl Schröder’s, and the study sample consists of 30 studies on the etude book of Carl Schröder’s “Die Ersten Übungen Für Violoncello Opus 31”.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]