dc.contributor.advisor | Türkmen, Emel Funda | |
dc.contributor.author | Kapan, Fatma Emel | |
dc.date.accessioned | 2015-03-18T14:15:55Z | |
dc.date.available | 2015-03-18T14:15:55Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3038 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, mesleki din eğitimi veren bir kurum olan Anadolu İmam Hatip Liseleri’nde verilmekte olan müzik eğitiminin öğrencilerin görüşleri açısından incelemek, doğrudan ve dolaylı olarak bir durum tespiti yapmak, bu kurumlardaki müzik eğitiminin önemini ortaya koymak ve bu alana yönelik çalışmalara temel hazırlamak amacıyla yapılmıştır.
v
Araştırma, Anadolu İmam Hatip Liselerindeki müzik eğitimini öğrenci görüşleri açısından ele alarak bir değerlendirme yapmanın ötesinde, dini alanda müziğin önemini ve gereğini ortaya koymaya çalışarak, toplumu doğrudan ilgilendiren iki alan olan din ve müziğin etkileşimine de değinmekte, müziğin her boyutta ve her kesimde önemli bir yere sahip olduğunu göstermeye çalışmaktadır. Ayrıca, araştırmada, müzik eğitiminin çok boyutlu ve pek çok disiplini kucaklayan, etkileşen, etkileyen yapısına değinildiğinden ve Anadolu İmam Hatip Liseleri gibi din adamı yetiştiren okullar ve din adamları açısından müziğin etkilerini sergilemesi açılarından önemlidir.
Veri toplamak üzere, araştırmaya yönelik bir anket hazırlanmış ve uygulanmıştır. Elde edilen veriler tablolara dönüştürülerek çözümlenmiş ve bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmadan, Anadolu İmam Hatip Liselerindeki müzik derslerinin mesleki dersler kapsamında ele alınarak, öneminin arttırılması gerektiği önerisine ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This search was made in order to analyse music education in terms of students’ views in Anatolian vocational religious high school, which are institutions that give professional religious education, to confirm a situation directly or indirectly,to state the importance of music education in these institutions and to prepare the basis for this area.
vii
This seach, beyond the evaluation of the music education in terms of students’ views in Anatolian vocational religious high schools, it is mentioning the interaction of the religion and music that interest the society and trying to show that music has a place in every dimension and section by showing the importance and the need of music in religious area.Also,in the search it is important as it mentions the feature of the music education that is multi-faceted and surrounding,interacting many discipline,and displaying the music effects for schools as Anatolian vocational religious high schools which educate clerics and for clerics.
To collect data, a survey was prepared and carried out. Datas that were gained turned into charts and findings were accessed. As a result of the search the suggestion of raising the importance of music education in Anatolian vocational religious high schools by considering professional subject was accessed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Anadolu İmam Hatip Liseleri | en_US |
dc.title | Anadolu İmam Hatip Liselerindeki Müzik Eğitiminin Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluating the Music Education in Anatolian Vocational Religious High School in Terms of The Students’ Views | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |