Viyana Klasik Döneminde Kontrbas Çalgısının Yeri
Abstract
Araştırmanın problemi; Kontrbasın solo çalgı olarak ön plana çıktığı Viyana Klasik Döneminde Kontrbasın yeri nedir?
Araştırmanın amacı, kontrbasın solo çalgı olarak ön plana çıktığı Viyana Klasik Döneminin incelenmesi, dönemin bestecileri ve icracılarının yaşam ortamları, hangi koşullarda çalıştıkları ve kontrbasa yönelik yaklaşımları ile kontrbasın Viyana Klasik Dönemi’ndeki yeri ve öneminin incelenmesidir.
Araştırma kuramsal bir çalışma olup kaynak tarama yöntemiyle, kaynaklar titizlikle incelenerek verilere ulaşılmaya çalışılmıştır.
Araştırma sonucunda kontrbasın solo çalgı olarak ön plana çıktığı Viyana Klasik Dönemi’nde kontrbasın gelişimine katkıda bulunan önemli besteci ve icracılar hakkında bilgiler yer almaktadır. The subject of the research: What is the place of doublebass in the era of Vienna Classic?
The purpose of the survey is to investigate doublebass as a solo instrument; the composers and their work places, their working conditions and their approaches to the doublebass in the era of Vienna Classic.
The reserach is based on theories and done meticulously by resource search technique.
The result of the research shows the place of doublebass in the era of Vienna Classic and the considerable composers of that era who has made contribution to the develpment of the doublebass, and their works.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]