Mesleki Müzik Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarlarındaki Klâsik Türk Müziği Üslûp ve Repertuvar Eğitiminin İçerik ve Yöntem Bakımından İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmada, mesleki müzik eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki Klâsik Türk Müziği üslûp ve repertuvar eğitiminin içerik ve yöntemlerinin irdelenmesi ve problemlerin tespit edilerek üslûp ve repertuvar eğitimine katkı sağlayacağı düşünülen niteliklerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma genel çerçevesi, amacı ve yöntemi bakımından tarama modelini esas alan betimsel bir araştırmadır. Konuyla ilgili çeşitli kaynakların taranmasıyla ön bilgilere ulaşılmış, veri toplama aracı olarak örneklemde yer alan İTÜ, EÜ, SÜ ve AKÜ Devlet Konservatuvarında Klâsik Türk Müziği üslûp ve repertuvar eğitimi dersi vermekte olan öğretim elemanlarına “Yapılandırılmış Görüşme” tekniği uygulanmıştır. Mevcut duruma ilişkin verilere ulaşılmış, Klâsik Türk Müziği üslûp ve repertuvar eğitimine katkı sağlayacağı düşünülen önerilerde bulunulmuştur. In this study, it is aimed to examine the content and methods and to determine the problems of Classical Turkish Music style and repertoire courses in professional music training conservatories.
In regard of outlines, objectives and method, this research is a descriptive study based on review model. Preliminary findings were gathered by literature review, and surveys were conducted with instructors which give Classic Turkish Music Style and Repertoire Education courses in İTU, EU, SU and AKU State Concervatory. Data were gathered on the current situation and suggestions are made which is believed will contribute to development of Classic Turkish Music Style And Repertoire training.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]