dc.contributor.advisor | Erkol, Mehmet | |
dc.contributor.author | Erten, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2015-03-20T09:19:29Z | |
dc.date.available | 2015-03-20T09:19:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3108 | |
dc.description.abstract | Sınıf öğretmenleri eğitim-öğretim hayatının başlangıç noktasında bulundukları için, pek çok bilginin davranış haline getirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler, yıllarca beraber oldukları sınıf öğretmenlerinden neredeyse her alanda etkilenmektedirler. Öğretmenlerin araştırmacı, sorgulayıcı, meraklı, aktif bir birey olması, öğrencilerinin de benzer özelliklerde yetişmesi demektir. Bu sebeple öğretmenler bilimsel süreç becerilerine önem vermeli, bu sürecin gerekliliğine inanmalıdır. Bu tezin amacı sınıf öğretmenlerinin, bilimsel süreç becerilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, kıdem, görev yeri, okutulan sınıf) açısından incelenmesidir. Bu araştırmanın evrenini Afyon ilinde bulunan merkeze bağlı ilkokullardaki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise seçkisiz olarak seçilen toplam 130 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Aydoğdu (2006) tarafından düzenlemesi yapılan bilimsel süreç becerileri testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programına girilerek araştırmanın veri seti oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri puanları arasında cinsiyetlere, çalıştıkları yerlere, kıdemlere ve okuttukları sınıflara göre anlamlı farklılıklar görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Elementary teachers are located at the starting point of his life to education, have an important place in bringing a lot of information into a behavior. Students were affected every field who together for years nearly by elementary teachers. When the teachers are researchers, inquisitive, curious, this situation, the students will be like theirs teachers. For this reason, teachers should give importance to the scientific process skills and they should activities contain the scientific process skills . The purpose of this study is to classroom teachers, scientific process skills in bazı variables (gender, seniority, age, place of duty, taught class) to examine the terms. The universe of the study is composed of primary teachers working in primary schools attached to the center of Afyon. The sample of the study is consisted of 130 primary teachers in Afyon. The study data were obtained from science process skills test arranged by Aydoğdu (2006). Data obtained was entered to SPSS 15.0 and a data set of the study was generated. The results of the study show that science progress skill scores of elementary teachers significantly differed by gender, working place, seniority, taught at class. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerisi | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Fen ve Teknoloji dersi | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Investigation of Primary Teacher’s Science Process Skills in Terms of Some Variables | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |