Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErkol, Mehmet
dc.contributor.authorErten, Nuran
dc.date.accessioned2015-03-20T09:19:29Z
dc.date.available2015-03-20T09:19:29Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3108
dc.description.abstractSınıf öğretmenleri eğitim-öğretim hayatının başlangıç noktasında bulundukları için, pek çok bilginin davranış haline getirilmesinde önemli bir yere sahiptir. Öğrenciler, yıllarca beraber oldukları sınıf öğretmenlerinden neredeyse her alanda etkilenmektedirler. Öğretmenlerin araştırmacı, sorgulayıcı, meraklı, aktif bir birey olması, öğrencilerinin de benzer özelliklerde yetişmesi demektir. Bu sebeple öğretmenler bilimsel süreç becerilerine önem vermeli, bu sürecin gerekliliğine inanmalıdır. Bu tezin amacı sınıf öğretmenlerinin, bilimsel süreç becerilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, kıdem, görev yeri, okutulan sınıf) açısından incelenmesidir. Bu araştırmanın evrenini Afyon ilinde bulunan merkeze bağlı ilkokullardaki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise seçkisiz olarak seçilen toplam 130 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Aydoğdu (2006) tarafından düzenlemesi yapılan bilimsel süreç becerileri testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programına girilerek araştırmanın veri seti oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri puanları arasında cinsiyetlere, çalıştıkları yerlere, kıdemlere ve okuttukları sınıflara göre anlamlı farklılıklar görülmüştür.en_US
dc.description.abstractElementary teachers are located at the starting point of his life to education, have an important place in bringing a lot of information into a behavior. Students were affected every field who together for years nearly by elementary teachers. When the teachers are researchers, inquisitive, curious, this situation, the students will be like theirs teachers. For this reason, teachers should give importance to the scientific process skills and they should activities contain the scientific process skills . The purpose of this study is to classroom teachers, scientific process skills in bazı variables (gender, seniority, age, place of duty, taught class) to examine the terms. The universe of the study is composed of primary teachers working in primary schools attached to the center of Afyon. The sample of the study is consisted of 130 primary teachers in Afyon. The study data were obtained from science process skills test arranged by Aydoğdu (2006). Data obtained was entered to SPSS 15.0 and a data set of the study was generated. The results of the study show that science progress skill scores of elementary teachers significantly differed by gender, working place, seniority, taught at class.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerisien_US
dc.subjectSınıf Öğretmenlerien_US
dc.subjectFen ve Teknoloji dersien_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Primary Teacher’s Science Process Skills in Terms of Some Variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster