Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGazel, Ahmet Ali
dc.contributor.authorYurtseven, Ramazan
dc.date.accessioned2015-03-20T09:27:20Z
dc.date.available2015-03-20T09:27:20Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3112
dc.description.abstractBu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stillerinin; cinsiyet, öğrenim görülen okul yeri, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri ve en çok sevilen ders değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Tarama modelinde olan çalışma, Ağrı Patnos ilçesinde 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında MEB’e bağlı İlköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 370 beşinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve 2009-2010 eğitim öğretim yılı 1. dönem sonu Sosyal Bilgiler karne notları kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma), anova ve ki-kare hipotez testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: • Öğrencilerin %47,8’i I.Tip (değiştiren), %23’ü II. Tip (özümseyen), %13,8’i III. Tip (ayrıştıran), %15,4’ü IV. Tip (yerleştiren) öğrenme stilindedirler. • Öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ortalamalar arasındaki farka göre, III. Tip (ayrıştıran) öğrenme stiline sahip öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarı notu ortalaması, I.Tip (değiştiren) öğrenme stiline sahip öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarı notu ortalamasından yüksektir. • Öğrencilerin öğrenme stilleri ile cinsiyet, en çok sevilen ders (sayısal dersler- diğer dersler, beceri dersleri-kültür dersleri), anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aylık aile gelir düzeyi ve okul yerleri (ilçe merkezi-köy) değişkenleri arasındaki ilişki, istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme Stillerien_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.titleİlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeSuccess of Primary School 5th Grade Students’ in Social Sciences Lesson and the Reletionship Between the Learning Stylesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster