Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, İjlal
dc.contributor.authorYıldırım, Atike
dc.date.accessioned2015-03-20T09:28:59Z
dc.date.available2015-03-20T09:28:59Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3113
dc.description.abstractBu çalışma Hayat Bilgisi dersinin öğrencileri fen öğrenmeye hazırlamadaki etkisini öğretmen düşüncelerine göre tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar ili, ilçeleri ve çevre köylerinde rastgele seçilen 144 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin Hayat Bilgisi dersinin öğrencileri fen öğrenmeye hazırlamadaki etkisine yönelik düşünceleri cinsiyet, hizmet yılı, açısından anlamlı farklılık göstermemekte (p>.05), öğretim yaptıkları sınıf açısından farklılık göstermektedir. (p<.05). Geliştirilen ölçek kendi içinde dört faktöre ayrılmıştır. Bu dört faktörden elde edilen bulgular incelendiğinde; ankete katılan öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu konu-kavram-kazanımlara hazırlık faktöründe “kararsızım” diğer faktörlerde ise “katılıyorum” seçeneğini seçmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to collect and analyze teachers’ opinions about evaluation of the effect of social studies on preparation of students for science courses. The study group comprises 144 teachers randomly selected in the city of Afyonkarahisar and the towns and villages in the province by the same name. In analyzing the data collected, percentages, arithmetic mean, t-test and ANOVA variance analysis methods have been used. According to the findings of the research, the views of the teachers about evaluation of the effect of social studies on preparation of students for science courses no significant differences were found with respect to gender, number of years served but vary significantly according to the grade being taught. The developed scale was divided into four factors in itself. On examining the findings consisting of these four factors a great deal of teachers who participated in the inquiry selected the answer ‘indecisive’ on the readiness factor for theme-concept- acquisitions. And they selected the answer ‘agree’ for the other factors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayat Bilgisien_US
dc.subjectFen öğrenmeen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleHayat Bilgisi Dersinin Öğrencileri Fen Öğrenmeye Hazırlamadaki Etkisinin Öğretmen Düşüncelerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneğien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the Effect of Social Studies on Preparation of Students for Science Courses According to the Teachers’ Opinions (Afyonkarahisar Sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster