Sürdürülebilir Çevre Açısından Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı; sürdürülebilir çevre açısından eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesidir.
Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim fakültesinde öğrenim gören 249 öğrenciyle genel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kışoğlu (2009) ‘dan alınan dört alt bileşenden oluşan Çevre Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmadan çıkan sonuca göre eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin kısmen yüksek düzeyde çevresel tutuma sahip oldukları; çevresel bilgi, çevresel davranış ve çevresel algı düzeylerinin orta düzeyde oldukları belirlenmiştir. The aim of this study; determine sustainable environment perspective faculty of education students’ levels of environmental literacy.
Research 2011-2012 academic year in spring period, 249 student studying in the AfyonKocatepe University Faculty of Education, general screening model was used. Kışoğlu(2009) ‘taken from the Environmental Literacy Scale was used consisting of four sub-components.
As a result of the research, moderate levels of environmental literacy of students in education faculty have been identified. Education Faculty students have relatively high level of environmental attitude, environmental knowledge, environmental behavior and determined that moderate levels of environmental perception.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3120Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]