Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPeker, Murat
dc.contributor.authorDağlı, Hatice
dc.date.accessioned2015-03-23T07:12:28Z
dc.date.available2015-03-23T07:12:28Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3124
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim hesaplamaya ilişkin kazanımları öğrenme düzeylerinin, ayrıca bu konulardaki hata ve kavram yanılgılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama yöntemi ile yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu Uşak ili merkez ilçesindeki ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 262 ilköğretim 5. Sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri için Geometride Çevre-Alan-Hacim Ölçme Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistik (yüzde ve frekans) yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıdaki şekildedir: Öğrencilerin, doğrudan çevre hesabı istenen soruları kolayca çözebildikleri, ancak ekstra düşünme gerektiren farklı düzenlemelerle sorulan soruları cevaplayamadıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin kare, dikdörtgen, üçgen, eşkenar dörtgen gibi geometrik şekillerin özelliklerini kullanmada sorun yaşamadıkları, ancak paralelkenar gibi bazı geometrik şekillerin özelliklerini tam olarak bilmedikleri belirlenmiştir. Ayrıca, bazı öğrencilerin çevre hesabı ile alan hesabını birbirine karıştırdıkları görülmüştür. Diğer taraftan, öğrencilerin standart ölçü birimlerinin ve standart olmayan ölçü birimlerinin kullanıldığı sorularda özellikle bu birimleri birbirine dönüştürmede zorlandıkları tespit edilmiştir. Hatta bu tür sorularda yanlış çözüm yapan öğrencilerin çoğunun hata sebebinin birimleri dönüştürme sırasında yaptıkları hatalar olduğu görülmüştür. Öğrencilerin doğru cevaplamakta en çok zorlandıkları soruların geometrik şekillerin alanlarını hesaplamaya yönelik sorular olduğu, yine öğrencilerin sorunun çözümünü en fazla yanıtsız bıraktığı, sorunun çözümünde verilen ya da verilmeyen sayılarla ilgisiz işlemi en fazla yaptığı soruların da alan soruları olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin ayrıca noktalı kağıt üzerinde verilen bir yapıyı oluşturan birim küpleri saymakta hata yaptıkları, verilen bir prizmanın içini dolduran birim küplerin sayısını hesaplayamadıkları görülmüştür. Öğrencilerinin sorulardaki çözümleri göz önünde bulundurularak hata türleri gruplandırıldığında, öğrencilerin genel olarak çevre, alan ve hacim konuları ile ilgili işlem hatası, verilen ya da verilmeyen sayılarla ilgisiz işlemler, eksik işlemler, fazla işlemler ve çözümü açılarla ilişkilendirme gibi çeşitli hatalara sahip oldukları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the 5th grades’ content knowledge about the perimeter, area and volume of the geometric shapes and objects, and also was to determine their misconceptions about these concepts. There were a total of 262 students involved in this study. They were at the 5th grades at the seven elementary schools in Uşak city center. In this study, we used survey method. One instrument with 40 items, the perimeter-area-volume evaluating test in Geometry, was used in data collection. Data analysis involved descriptive statistics. The results of this research indicated that: The students could easily solve the problems, only requiring them to figure out the perimeter, yet they could not do problems which require extra thinking. Moreover, the research identifies that the students do not have difficulty applying the characteristics of the geometric figures such as square, rectangle, triangle and equilateral quadrangle, but they do not exactly know the characteristics of some geometric figures like parallelograms. Some students are also confused by perimeter and area calculations. On the other hand, the students have difficulty with questions about standard and non-standard measuring units, and have difficulty converting the measuring units to each other. The students mostly have difficulty with the area-calculation problems and these are the type of questions they skip to answer most often. The students also make mistakes counting the square units composing a structure on graph paper, as well as counting the number of vii cubic units filling a prism. When the types of mistakes are grouped by taking the students’ solutions into consideration, the mistakes are generally transaction errors about perimeter, area and volume topics, and irrelevant, missing or extra transactions with given or non-given numbers, and the mistakes associate the solutions with the angles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeometrien_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectAlanen_US
dc.subjectHacimen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleİlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre, Alan ve Hacim Konularına İlişkin Kavram Yanılgılarıen_US
dc.title.alternativeMisconceptions of Elementary School Students in 5th Grades About the Perimeter, Area and Volume Conceptsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster