Bazı Öğretim Materyalleri Kullanımının İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Servetine Etkisi
Abstract
Bu çalışmada İstanbul Ümraniye Türk Eğitim Vakfı Zahide Zehra GARRING ilköğretim okulu 2. sınıf öğrencilerinin (227 öğrenci) kelime servetlerinde, fihrist, sözlük ve metin defteri kullanımı ile kelime serveti ilişkisi belirlenmeye çalışılmıştır.
TEV Zahide Zehra GARRING İlköğretim Okulu bünyesinde deney ve kontrol grubunu oluşturan toplam 6 tane 2.sınıfta bazı öğretim materyallerinin (fihrist, metin defteri, sözlük) etkisi bir dönem boyunca incelenmiş, deney grubunda fihrist çalışması uygulanmış ve kelime servetine etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada yöntem olarak sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. 227 öğrenciden toplanan 681 adet yazılı form bilgisayar ortamına aktarılıp öğrencilerin kelime servetleri havuzlarda toplanmıştır. Yapılan değerlendirmeler neticesinde genel toplamda 15.074 adet kelime havuzda birikmiştir. Farklı kelime sayısı olarak ise ; deney grubu 2096, kontrol grubu 897 olmak üzere toplam 2993 kelime ortaya çıkarılmıştır.
Çalışmada havuzlar cinsiyetlere, sınıflara ve deney kontrol gruplarına göre oluşturularak tablo ve grafiklere yansıtılmıştır. In this work, 2th class students of Ümraniye Turkish Education Foundation Zahide Zehra Garring, it is tried to determine the relationship between word wealth and usage of some education materials.
In totaly 6, 2th classes which create experiment and control group in the structure of TEV Zahide Zehra GARRING Primary School, the effects of some education materials was examined along a term, index work was performed in the experiment grouup and was examined if it had effects on the word wealth. 681 written forms taken from the 227 students were transferred to the soft media and word wealths of the students were collected in the database. As a result of the assessments, 15.074 words accumulated in the database. As a number of different words; totaly 2.993 words appeared (experiment group 2.096 - control group 897).
In the work, databases were created according to the sexes, classes and experiment and control groups and had been reflected to the graphics.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]