İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Zaman Yönetimi Hakkındaki Görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu I. ve II. kademe öğretmenlerinin zaman yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemek; cinsiyet, kıdem, branş, okul türü, medeni durum, eğitim durumu, kadro durumu ve zaman yönetimi ile ilgili yayın okuma düzeyi gibi değişkenlerin zaman yönetimine ilişkin görüşlerine etkilerini incelemektir.
Bu çalışma Denizli il örnekleminde 468 ilköğretim okulu öğretmenlerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerini belirlemek için Britton ve Tesser tarafından geliştirilen Zaman Yönetimi Envanterinin 23 maddelik adaptasyonu olan “Zaman Yönetimi Anketi” uygulanmıştır. Ankette elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.
Bu araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Çalışmaya katılan ilköğretim okulu öğretmenlerinin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşleri “yüksek” düzeydedir. Öğretmenlerin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşlerinde “cinsiyete, okul türüne ve kadro durumuna” bağlı anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Fakat öğretmenlerin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşlerinde “medeni duruma, kıdeme (hizmet yılı), eğitim durumuna, ilgili yayın okuma düzeyine ve branşa” bağlı anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The purpose of this research, primary school I and II. school teachers to determine their views on the time of administration; gender, seniority, industry, type of school, marital status, educational status, personnel status and to determine the effects of variables such as their views on the management of time reading level publications related to time management.
This study was conducted with the participation of Denizli sample of 468 primary school teachers. Elementary school teachers when Britton and to determine their views on the management of Time Management 23-item inventory developed by Tessa adapted from "Time Management Survey" was applied. Descriptive statistics for the evaluation of the quantitative data obtained in the survey, independent samples t-test and one-way analysis of variance was used.
In this study, the following conclusions were reached: the overall time management of primary school teachers participated in the study (time management, time and time wasters attitude) of views on a "high" level. Overall time management of teachers (scheduling, time and time wasters attitude) about their views on "sex, type of school and the staff situation" there were no significant differences related. But overall time management of teachers (scheduling, time position and time wasters) in their views about the "marital status, seniority (years of service), educational status, publication reading level and branch" depending significant differences were found.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3137Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]