Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, İclal
dc.contributor.authorÖzpınar, Deniz
dc.date.accessioned2015-03-23T07:42:27Z
dc.date.available2015-03-23T07:42:27Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3138
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki görüşlerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar il, ilçe, kasaba ve köylerinde bulunan toplam 28 ilköğretim okulunda okumakta olan, 1002 4. ve 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma testleri (Tukey, Tamhane’s T2) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, (p<.05) olarak kabul edilmiştir. Elde edilen veriler tablo ve grafikler aracılığı ile açıklanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin görüş düzeyleri; sınıf, cinsiyet, baba ve annelerinin öğrenim durumları, meslekleri, gelir durumları ve öğrencilerin yaşadıkları yerler bakımından anlamlı farklılık göstermektediren_US
dc.description.abstractThis study aims to find out and evaluate the 4th and 5th grade students views about the environmental problems. Sample group consists of 1002 4th and 5th grade students randomly chosen from 28 primary schools in Afyonkarahisar’s city center, its districts, towns, and villages. During the process of analyzing the data obtained from the study, the frequency, the percentage, the arithmetic avarage, the standart deviation, the t-test, the one-way analysis of variance (ANOVA) and the multiple comparison tests (Tukey, Tamhane’s T2) had been used. Significance level in statistical analyses carried out was taken as (p<.05). Data obtained were then further explained by using tables and graphics. According to the findings of this study, students views have shown significant discrepancies mainly parallel to their class, sex, parent’s academic backgrounds, jobs, revenues and their residences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectGörüşen_US
dc.subjectSorunen_US
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşleri (Afyonkarahisar İli Örneği)en_US
dc.title.alternativePrimary School’S 4th AND 5th Class Student’s Views to the Environment Problems (Afyonkarahisar Sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster