dc.contributor.advisor | Karaman, Kemal | |
dc.contributor.author | Terekeci, Seher | |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T07:53:05Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T07:53:05Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3139 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin görüşlerine göre, ilköğretim okulu yöneticilerinin sahip oldukları çalışma değerleri ile liderlik davranışları ve bunlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Uşak ili merkezinde ve merkeze bağlı köylerinde görev yapan toplam 114 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Evreni oluşturan tüm okullara ulaşılmıştır. Araştırmada kullanılan anketlerden ilki Bass ve Avolio (1995) tarafından geliştirilen “Çok Faktörlü Liderlik Anketi - Değerlendirme Formu (5x Kısa)” (Multifactor Leadership Questionnaire MLQ)’ dir . Anketteki 45 maddenin toplam Cronbach Alpha Katsayısı ,95’tir. Kullanılan ikinci anket Yücel (1999) tarafından geliştirilen “Çalışma Değerleri Anketi” dir. Anketteki 49 maddenin Cronbach Alpha Katsayısı .92‘dir.Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, liderlik alt boyutları çalışma değerleri alt boyutları ve bunların birbiri ile ilişkileri için korelasyon katsayısı ( r ) hesaplanmıştır. Sonuçlar, 0,05 ve 0,01 düzeyinde test edilmiştir.
Bu araştırmanın sonucunda, ilköğretim okulu yöneticilerinin çalışma değerlerinden en çok kişisel gelişim ve yardımlaşmayı tercih ettikleri, liderlik stillerinden dönüşümcü liderlik stili davranışlarını benimsedikleri, çalışma değerlerinin liderlik stilleri üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate school administrators’ work values and leadership behaviours and to examine the relationship between the work values and leadership behaviours on the basis of school administrators’ views. The survey was conducted in 114 primary school administrators working in Uşak city centre and surrounding villages on 2006-2007 academic year. The sample of the study involves the entire research population since Access to all school in the area was provided. The first survey used for the research is “Multifactor Leadership Questionnaire MLQ” which was developed by Bass and Avolio (1995). Relability Co-eficiency (Cronbach Alpha) for 45 items was found to be .95 for the first survey. “Determine Perceptions Questionnaire” by Yücel (1999) was used as a second survey. Relability Co-eficiency (Cronbach Alpha) for 49 items was found to be .92 for the second survey. Fort he analysis of the data, replies to five sub- questions were analyzed with aritmetic mean, Standard deviation and corelations (r). The results were tested with p
0. 05 and p 0.01.
The most remarkable findings of this research can be summarized as fallows: The school administrators mostly prefer personal development and helping each other among other work values. Most of the school administrators think that they are transformational leaders. Working values of the school administrators were significantly correlated with leadership styles. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Yöneticisi | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | Çalışma değeri | en_US |
dc.title | Okul Yöneticilerinin Çalışma Değerleri ve Liderlik Davranışlarına İlişkin Algıları | en_US |
dc.title.alternative | School Administrators’ Perceptions in Relation to Their Work Values and Leadership Behaviours | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, İlköğretim Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |