dc.contributor.advisor | Türkmen, Lütfullah | |
dc.contributor.author | Süren, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T07:58:04Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T07:58:04Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3142 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin bilimsel (fen) okuryazarlık düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında; fen bilgisi dersindeki kavramları tanıma, kavramları yorumlama ve örneklendirme düzeyleri bilimsel okuryazarlık olarak tanımlanmıştır. Fen bilgisi dersindeki bilimsel okuryazarlık düzeylerini açıklamak için bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Fen bilgisi dersindeki bilimsel okur yazarlık düzeylerini tespit etmek için, veriler madde analizi, korelasyon ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Öğrencilerin ortalama bilimsel okuryazarlık düzeyleri %59’u geçememiştir. Bu oran hedeflenen başarının altında bulunmuştur. Öğrencilerin bilimsel okuryazarlık düzeyleri bilim çocuk dergi aboneliği, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir ilişki göstermiş ve R2=0.67 bulunmuştur. Diğer bağımsız değişkenlerin öğrencilerin bilimsel okuryazarlık düzeylerini açıklamada etkili olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to identify the scientific literacy of students at primary school. Within the context of the research interpretation and illustration of concepts, creative thinking, and concluding skills at science lesson are defined as scientific literacy. An questionary form has been developed to explain the level of scientific literacy at science lesson. Regression and correlation analysis have been applied to the data in order to identify the scientific literacy level at science lesson. The average of scientific literacy level of 5th grade elementary school students is around 59% and this percentage is lower than expected results (70%). The scientific literacy level of the students has indicated meaningful relation with the variances such as subscription to a scientific magazine for children and education level of the parents. R2=0.67 has been found. It has been seen that the other independent variances has no effect on explaining the level of scientific literacy | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilim | en_US |
dc.subject | Bilim Okur Yazarlığı | en_US |
dc.subject | Fen ve Teknoloji | en_US |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerileri | en_US |
dc.title | İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinde Bilimsel Okuryazarlık Düzeyi | en_US |
dc.title.alternative | Scientific Literacy Levels of Elementary School Students at Primary Schools | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, İlköğretim Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |