Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorKaraca, Lütfullah
dc.date.accessioned2015-03-23T08:01:01Z
dc.date.available2015-03-23T08:01:01Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3144
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin görüşlerini belirlemek ve görüşler arasında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıkların olup olmadığını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında Afyonkarahisar merkez ilçedeki ve merkez ilçeye bağlı köyler ve kasabalardaki toplam 85 ilköğretim okulunda Fen ve Teknoloji dersine giren 306 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın alt problemlerinden elde edilen puanların gruplar arası karşılaştırmaları için, bağımsız t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda; ilköğretim Fen ve Teknoloji dersindeki etkinliklere ilişkin öğretmenlerin görüşleri arasında, cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem, fen laboratuarı, araç- gereç yeterliliği, programın tanıtılması, derse girdikleri sınıf ve etkinlikleri yapma değişkenlerinde .05 düzeyinde anlamlı farklılıklar çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research is made to determine differences among teachers’ opinions on science and technology lessons’ activities in Elementary School and to find whether there are reasonable differences among the opinions with reference to some variables. The study group has included 306 Science and Technology Lesson teachers from 85 urban and rural elementary schools of Afyonkarahisar in the education year of 2008-2009. The independent t and One-sided Variance Analysis tests were used to compare the inter-group points calculated from the sub-problems of the research. At the end of the research; reasonable differences have been found at the level of .05 within the variables such as gender, education level, occupational experience, science labs, equipment sufficiency, introduction of the program, the grade of classes and implementation of the activities among the teachers’ opinions on science and technology lessons’ activities of elementary schools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFenen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectEtkinlikleren_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.titleİlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Etkinliklerine İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeacher’s Opinions on Science and Technology Lessons’ Activities in Elementary Schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster