Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorÖzdemir, Nilgün
dc.date.accessioned2015-03-23T11:42:50Z
dc.date.available2015-03-23T11:42:50Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3168
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlerin tükenmişlik durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belge taraması yapılmış, sınıflarında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlere uygulanmak üzere anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket Uşak ilinde 39 ilköğretim okulunda görev yapan 503 öğretmene uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 13.0 istatistik programında güvenilirlik, temel bileşenler, t testi, f testi ve korelasyon analizlerine tabi tutulmuş ve sonuçlar tablolar ve grafikler halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda; sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunmayan öğretmenlere göre daha fazla tükenmişlik yaşadıkları ve öğretmenlerin özyeterlik algıları arttıkça tükenmişliğin tüm boyutlarında azalma meydana geldiği ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this research is to determine how exhausted the teachers’ who have and have not a student who merges the other students .In accordance with this aim,documents were scanned and prepared poll to apply to the teachers who have and have not student who merges the other students . The poll was taken to the 503 teacher working in 39 primary school in Uşak. The results of the poll was processed reliability ,basic components,t test,f test and korelasyon analysis in SPSS 13.0 statistic program and results are presented in tables and graphics. As a reult of research,it was deduced that the teachers who have a student that merge the other students are more exhausted than the others who have not and if the teachers’ self-efficiency perception gets increase ,exhausted situation of the teachers decreases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectKaynaştırma Eğitimien_US
dc.titleSınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Olan ve Olmayan İlköğretim Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeTo Compare the Exhausted Levels of Elementary School Teachers Who Have Learning Disablity Students in Their Closssrooms or Noten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster