dc.contributor.advisor | Mirişli, Yusuf | |
dc.contributor.author | Mecid, Aydın | |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T11:45:02Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T11:45:02Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3169 | |
dc.description.abstract | Araştırmamızda Romantik dönemi bestecilerin eserlerinde nefesli ve vurmalı çalgıları ne şekilde kullandıklarını ortaya koyarak,bu alanda eğitim gören müzisyen adayı öğrencilere,orkestralarda görev alan müzisyenlere yol göstermek,bilgi vermek ve bundan hareketle; bu alanda yapılacak yeni araştırmalara, ortaya çıkacak yeni eserlere bilimsel bir zemin hazırlamak amaçlanmıştır.
Araştırmada, durum tespitine yönelik bir model esas alınmış, veriler müzikal çözümleme, kaynak tarama ve gereken yerlerde mülakat yoluyla elde edilmiş betimsel yöntemler yardımıyla çözümlenerek yorumlanmıştır.
Araştırmada ilk olarak Romantik Dönem müziğinin özellikleri ve bu dönemdeki bestecilerin müzik fikirleri, hayatları ve eserlerinin ortaya konulmasıyla problem durumu tespit edilmiştir. Daha sonra ise bu araştırmada bestecilerin nefesli ve vurmalı çalgıları romantik dönemde ne şekilde kullandıkları, dönem içerisinde nefesli ve vurmalı çalgıların nasıl bir gelişim gösterdiği, solo yazılmış eserlerde bestecilerin özellikle o enstrumanları seçmesinin nedenlerini ortaya konulmak istenmiş, son olarak da bu incelemeden çıkan sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Exposing how the Romantic Period composers use wind and percussions in their works; in our research we aimed to help to the students who are going to be the musicians of the future, to guide and to inform the orchestra musicians and to prepare a scientific background not only for the new researches that are going to be done but also for the new works that will be composed.
A model that aimed to determine the condition is used basically and data had taken by musical analysis, searching sources and collecting interviews and explained by using descriptive methods.
In this research, first of all the characteristics of the Romantic Period music, the musical ideas of the composers of this period, their lives and the problematic situation on exposing their works were determined. Afterwards it was put forward how the composers use wind and percussions in the romantic period, how was the progress of these instruments during this period; the reasons of using especially winds and percussions for the solo compositions and finally the result and the suggestions that came out from this research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Romantik Dönem Müziği | en_US |
dc.subject | Nefesli ve Vurmalı Çalgılar | en_US |
dc.title | Romantizm Dönemi Bestecilerin Eserlerinde Nefesli ve Vurmalı Çalgılar | en_US |
dc.title.alternative | Winds and Percussions in the Works of the Romantic Period Composers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |