İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Karar Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma
Özet
Araştırmada, İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin mesleki karar düzeylerinin zaman içerisindeki değişimleri, çeşitli değişkenlerle uzunlamasına bir çalışmayla incelenmiştir.
Çalışmada, Çakır (2003)‘ün “Bir mesleki grup rehberliği programının lise öğrencilerinin mesleki kararsızlık düzeylerine etkisi” ni incelediği doktora tezinde geliştirdiği “Mesleki Karar Envanteri” kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin mesleki karar düzeylerini etkileyebilecek olan anne- baba eğitimi, anne- baba mesleği, kardeş sayısı, ailenin ortalama aylık geliri gibi değişkenler içeren kişisel bilgi formu hazırlanarak aralarındaki ilişkiye bakılmıştır.
Çalışmanın ilk aşaması 2006-2007 Eğitim-öğretim yılında nisan ayında, Denizli/Buldan’ daki altı ilköğretim okulunda öğrenim gören yedinci sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Ardından geçen bir sene sonra yine aynı öğrenciler sekizinci sınıf düzeyine ulaştıklarında 2007-2008 Eğitim- öğretim yılında nisan ayında envanter ikinci kez uygulanarak öğrencilerin mesleki karar düzeylerindeki değişiklik bir takım değişkenlerle birlikte incelenmiştir.
Çalışmada cinsiyet, anne- baba mesleği, anne- baba eğitim durumu, ailenin ortalama aylık geliri,kardeş sayısı, çalışma ortamı, ailenin öğrencinin okul başarısına ilgisi gibi etkenlerin öğrencilerin,mesleki karar düzeyinde etkili olduğu görülmüştür. In the research ,the professional decision levels of the students at the eighth class of the primary school are examined with the actions lenghtwise variety.
In the study, the career decision inventory that Çakır developed for his doctorate thesis called “The Effect of Career Group Guidance Program On The Career Indecision Level Of High School Students” is used. Separately, the professional decision level is tried to explain by being prepared the individual information form connected between; included parents’ education, age, parents’ jobs, etc.like this factors will be able to effect their professional decision levels.
First stage of the study is applied on the seventh class students studied at six primary schools in Buldan\Denizli in April in 2006-2007 education year.Then, one year later in April in 2007-2008 education year when the same students are eighth class, the change on students’ professional decision levels with some changables being applied the inventory secondly examined.
In the study, at the professional decision level, being effective agents like sexuality, parents’ jobs, parents’ educational position, the average revenue of the family, number of brother or sister, work environment, interests of family in the student’s success on choosing a job is seen.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3173Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]