Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, İjlal
dc.contributor.authorCesur, Duygu
dc.date.accessioned2015-03-23T11:55:15Z
dc.date.available2015-03-23T11:55:15Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3174
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını bilimsel süreç becerileri açısından öğretmen düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar ili, ilçeleri ve çevre köylerinde rastgele seçilen 132 ilköğretim 4.ve 5. sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bilimsel süreç becerilerine ilişkin düşünceleri cinsiyet, hizmet yılı, okutulan sınıf bakımından anlamlı farklılık göstermemiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to collect and analyze teachers’ opinions about elementary school 4th and 5th grades’ Science and Technology Course Program, in terms of scientific process skills. The study group comprise 132 teachers of 4th and 5 th grades randomly selected in the city of Afyonkarahisar and the towns and villages in the province by the same name. In analyzing the data collected, percentages, arithmetic mean, t-test and ANOVA variance analysis methods have been used.In statistical analysis, the significance test theshold has been set at .05 level. The data analysis shows that the views expressed by the teachers on the Elementary school 4th and 5th grades Science and Tecnology Course program from the perspective of science process skills, do not vary significantly according to gender, number of years served and the grade being taught.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectFen ve Teknolojien_US
dc.titleİklöğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Öğretmen Düşüncelerine Göre Degerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Elementary School 4th and 5th Grades’ Science and Technology Course Program From the Perspective of Scientific Process Skills Based on Views Expressed by Teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü , İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster