dc.contributor.advisor | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Sarı, Mehmet Cenap | |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:12:58Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:12:58Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3186 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın genel amacı, ilköğretim okulu öğrencilerinin ve velilerin okullarındaki memnuniyet düzeylerini tespit etmektir. Bu tespitlerin elde edilebilmesi, için belirlenen okullarda “anket” yöntemi ile betimsel alan çalışması yapılmıştır.
Bu çalışmanın evreni, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Afyonkarahisar ilinde öğrenim gören II. kademe ilköğretim öğrencileri ve velileridir. Araştırma örneklemi olarak, Afyonkarahisar il merkezi, Emirdağ ilçe merkezi, Çobanlar ilçe merkezi ve bağlı kasabalardaki 19 ilköğretim okulunda öğrenim gören 526 öğrenci ve 494 veli alınmıştır. Veli ve öğrencilere anket uygulanmış ve verilen cevaplara göre değerlendirilmiştir.
Araştırmada öğrenci memnuniyeti; cinsiyet, sınıf, okul büyüklüğü, öğretmen sayısı ve yerleşim yeri değişkenlerine göre; veli memnuniyeti ise, okul büyüklüğü, öğretmen sayısı, yerleşim yeri ve velilerin mezun olduğu okul değişkenlerine göre araştırılmıştır. Memnuniyet düzeyi; eğitim - öğretim, sosyal etkinlikler, ulaşılabilirlik, güvenlik, fiziki ortam, olumlu davranış kazandırma güvenilirlik, kantin hizmetleri ve ölçme değerlendirme açılarından değerlendirilmiştir.
Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir: Öğrenci memnuniyet anketinde, cinsiyet değişkeni açısından; hiçbir faaliyet alanında ortalamalar arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. 6. ,7. ve 8. sınıflardan memnuniyet düzeyi en yüksek sınıf olarak 6. sınıflar gözükmektedir.
Yerleşim yeri değişkeni açısından; sosyal etkinlikler, ulaşılabilirlik, güvenlik, fizikî ortam, olumlu davranış kazandırma, güvenilirlik, kantin hizmetleri ve ölçme değerlendirme açılarından farklılık göstermektedir. Genel ortalamada farklılık görülmemektedir.
Sınıf değişkeni açısından; eğitim-öğretim faaliyetleri, sosyal etkinlikler, güvenilirlik, kantin hizmetleri, ölçme ve değerlendirme faaliyetleri ve genel ortalama açısından farklılık göstermektedir. Diğer grup ortalamaları arasında bir fark görülmemiştir.
Okul büyüklüğü değişkeni açısından; sosyal etkinlikler açısından farklılık göstermektedir. Diğer grup ortalamaları arasında bir fark görülmemiştir.
Öğretmen sayısı değişkeni açısından; genel ortalamada farklılık görülmektedir. Diğer grup ortalamaları arasında bir fark görülmemiştir.
Veli memnuniyeti anketinde, yerleşim yeri değişkeni açısından; eğitim-öğretim faaliyetleri, olumlu davranış kazandırma, güvenilirlik, kantin hizmetleri, ölçme ve değerlendirme ve genel ortalamada farklılık görülmektedir. Diğer grup ortalamaları arasında bir fark görülmemiştir.
Okulun büyüklüğü değişkeni açısından; sosyal etkinlikler, güvenilirlik, kantin hizmetleri, ölçme ve değerlendirme farklılık görülmektedir. Diğer grup ortalamaları arasında bir fark görülmemiştir.
Öğretmen sayısı değişkeni açısından; olumlu davranış kazandırma, güvenilirlik, kantin hizmetleri, ölçme ve değerlendirmede farklılık görülmektedir. Diğer grup ortalamaları arasında bir fark görülmemiştir. Velilerin mezun olduğu okul değişkenine göre; hiçbir grupta anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The first purpose of this study is to determine of satisfaction level of elementary students and his parents. In this study, survey method was used in order to get out these determinations in chosen schools.
The population of this study is students who have been learning in second stage of elementary education in Afyonkarahisar under the authoritiy of Ministery of National Education students and their parents. As the sample of the study we have taken 526 students and 494 parents in Çobanlar county, Emirdağ county and province of Afyonkarahisar and the towns over there.In this study, we used these variables: student satisfaction, sex, class, school size, number of teachers and location of school. Satisfaction is evaluated with respect to education-instruction, social activities, accessibility, security, physical environment, to acquire positive behavior, canteen services and measurement and evaluation activities.
Findings of study can be summarize like this: In respect of sex variable, in no activity field cannot be found meaningful difference between averages. From 6. 7. and 8. classes, sixth class seems to have the highest satisfaction level.
The location variable presents meaningful difference with regard to social activities, accessibility, security, physical environment, to acquire positive behavior, reliability, canteen services, measurement and evaluation activities. In general medium can not be found difference.
Class variable, presents meaningful difference with respect to education- instruction activities, social activities, reliability, canteen services and evaluation activities. Between averages in other activity areas can not be found a difference.
School size variable, shows differentiation in respect of social activities. Between averages in other activity areas haven’t seen a difference.
With respect to number of teachers variable, have been seen difference in general medium. Between averages in other activity areas can not be found a difference.In parent satisfaction survey, in respect of school size variable, can not be seen difference in social activities, reliability, canteen services and evaluation activities. Between averages in other activity areas can not be found a difference.
In respect of location variable, have been found difference in education- instruction activities, acquirement of positive behavior, reliability, canteen services, evaluation and general average. Between averages in other activity fields can not be found a difference.
With respect to number of teachers variable, have been found difference in acquirement of positive behavior, reliability, canteen services and evaluation. Between averages in other activity areas can not be seen a difference.
With respect to school variable that conservators graduated, can not be found a meaningful difference in no groups. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Toplam Kalite Yönetimi | en_US |
dc.subject | Müşteri Memnuniyeti | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.subject | Veli | en_US |
dc.title | Öğrenci ve Velilerin Okul Memnuniyeti | en_US |
dc.title.alternative | Graduate Thesis Summary School Satisfaction of Students and Parents | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |