Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorSamancı, Selda
dc.date.accessioned2015-03-23T13:32:13Z
dc.date.available2015-03-23T13:32:13Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3193
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, bitişik eğik harfler kullanılarak ses temelli cümle yöntemi ile okuma yazma öğretiminde ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemleri vurgulamaktır. Araştırmada birinci amaç, öğretmenlerin ses temelli cümle yöntemiyle ilgili problemlerini saptamak; ikinci amaç ise ilköğretim birinci sınıfta okuma yazma öğretiminde kullanılmak üzere basılmış olan “okuma yazma öğreniyorum” kitabında görülen ve ses temelli cümle yönteminin ilkelerine uygun olmayan uygulamaları vurgulamaktır. Araştırmanın örneklemini, Aydın ili Didim ilçesinde, 12 ilköğretim okulunda görev yapan 15 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, içerik ve tematik analizi metodu uygulanarak analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular; öğretmenlerin ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde; öğrencilerin harflerin seslerini yanlış çıkardıklarından dolayı yanlış okudukları, iki sesi yan yana okurken birleştiremedikleri, sesleri başlangıçta tek tek öğrendikleri için daha sonra doğru heceleyemedikleri ayrıca okuduklarını anlamada yaşadıkları problemleri vurgulamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the problems that first grade primary school students encounter in phonic based writing and reading methods by employing italic hand writing stills. One of the sub-purposes of the study is to find out the problems the first grade students face with phonic-based methods. The other sub¬purpose of the study was to reveal the improper applications of phonic based principles found in the book called “I am learning readings and writing”. The sample of study consists of 15 elementary teachers working inl2 different primary schools located in Didim-Aydın. Semi-structured interviews were employed to collect data. To analyze collected the data, it was used the content and thematic analyze methods. The results can be summarized as the following: * Students misread the letters due to incorrect pronunciations of letter. * Students could not combine any given two letters properly. Therefore, they could not spell correctly because of teaching methods. *They also had problems in understanding what they read.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSes Temellien_US
dc.subjectOkuma Yazmaen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenliği Eğitimien_US
dc.titleSes temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemleren_US
dc.title.alternativeThe problems that first grade primary school teachers encounter in phonic basis sentenceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster