İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerileri Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneklemi)
Abstract
Araştırma; “İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerilerine Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Afyon ilinde görev yapan öğretmenler araştırmanın çalışma evrenini ve bu evrenden basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş olan Hayat Bilgisi dersini okutmuş/okutan 194 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.
“İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerilerine Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri”ni belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan 39 soruluk anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda her bir anket sorusundan elde edilen verilerin toplam puanlarının ortalamaları alınarak, bu ortalamalara değişkenlere uygun olarak ilişkisiz örneklemler t-test (independent Samples T Test) ve tek faktörlü varyans analizi (one-way anova) uygulanmıştır. Anketten elde edilen sonuçlar, tablo ve şekiller üzerinde düzenlenerek yorumlanmıştır.
Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: “İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerileri Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi” adlı çalışmada çeşitli değişkenler (hayat bilgisi ders kitabını inceleme düzeyi, katıldığınız seminerlerin mesleki anlamda kazandırdığının değerlendirilmesi) açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmen görüşlerine göre, ders kitapları genel ve özel becerileri kazandırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The goal of this search is to identify the effect of the course books of primary school in natural science in the natural science course program in 2005
The universe of this research is made via selecting simple random sampling of 194 teachers who lecture natural science courses.
In this research, researcher has used the questionnaire which contains 39 questions that has been prepared to identify the opinions of teachers related to effects of course books of primary school in natural science in natural science course program in 2005. At the end of the research, the score which is calculated by summing each questions of questionnaire and averaging this total. Then one factor vary analysis of variance (one-way anova) and independent samples t test are applied to those averages convenient to variables. The results of questionnaire are interpreted by using shapes and tables.
As a result of this study: there is mean difference found between two variables considering ( which level of investigation of natural science course book and duration of seminar evaluation of obtained occupational knowledge via participating seminar,) Furthermore, the study show that base on the views of teachers natural science course books are efficient on the acquisition of general and particular skills.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]