Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcun, İsmail
dc.date2015-03-24
dc.date.accessioned2015-03-24T09:30:37Z
dc.date.available2015-03-24T09:30:37Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3240
dc.description.abstractThis paper is aimed at discussing some issues surrounding the use of the Internet in education. Educating people effectively and appropriately is a major issue in the modern world. In order to achive a high level of success, educators must think about the variables that affect teaching and learning. The Internet has become one of the variables that affect education as well as everyday life. There are two different discources about the effects of, and reasons behind the use of the Internet in schools. The incerementalists suggest that the actual effect of Information and Communication Technologies (ICT), and therefore the Internet, would be gradual, and curriculum delivery would be more efficient. According to transformative approach, the new technolgoies would change the means and ends of education radically. There is another dimension to this discussion. There are two opposing attitudes towards the use of the Internet in education, enthusiasm or resistance. Enthusiastic people think that the internet is a powerful tool for active and constructive learning. Contrary to that, some people belive that the Internet exposes users to surveillance and commodification. Thus, this paper critically argues issues about the Internet in education such as advantages and disadvantages of it, globalisation and censorship.en_US
dc.description.abstractBu makale eğitimde internet kullanımı hakkındaki bazı konuları tartışmaktadır. Modern dünyada insanları etkili ve uygun bir şekilde eğitilmesi önemli bir konudur. Yüksek seviyede bir başarı elde edebilmek için eğitimciler öğrenme ve öğretimi etkileyen faktörler hakkında kafa yormalıdır. Internet’te eğitimi etkileyen faktörlerden biri halini almıştır. Internet’in eğitimde kullanılmasının arkasında yatan sebepler ve etkisi hakkında iki değişik söylev vardır. Sürekli artımcı görüş (incrementalist) bilişim ve iletişim teknolojilerinin ve dolayısıyla da internetin, etkisinin zaman içerisinde yavaş yavaş ve sürekli artacağını ve müfredatın verilmesinin daha etkili olacağını savunmaktadır. Transformatif görüş ise, yeni teknolojilerin eğitim araçlarının ve ürünlerinin tamamen köklü değişime uğrayacağını savunmaktadır. Bu tartışmanın başka bir boyutu daha vardır. İnternetin eğitimde kullanılması hakkında iki karşıt görüş vardır. Internetin eğitim açısından iyi olduğunu düşünenler (enthusiastic) internetin aktif ve yapılandırmacı eğitim için çok iyi bir araç olarak görüyorlar. Karşıt görüşte olanlar (pesimists) ise internetin kullanıcılarını gözetim ve pazarlamaya karşı korumasız bıraktığına inanmaktadır. Bunlardan dolayı, bu makale internetin eğitimde kullanımındaki meseleleri, avantajlarını, dezavantajlarını, küreselleşmeyi ve sansür’ü tartışmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectChangeen_US
dc.subjectGlobalisationen_US
dc.subjectCensorshipen_US
dc.titleThe Internet in Educationen_US
dc.title.alternativeEğitimde İnterneten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi.en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster