Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYücel, Cemil
dc.contributor.authorAkar, Cüneyt
dc.contributor.authorBatur, Zekerya
dc.date2015-03-24
dc.date.accessioned2015-03-24T11:49:50Z
dc.date.available2015-03-24T11:49:50Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3250
dc.description.abstractBu çalışma; ilköğretim 8. sınıf öğretmenlerinin Türkçe programında yer alan hedeflere ne derecede önem verdiklerine ve öğrencilerin bu hedefleri ne düzeyde kazanabildiklerine yönelik görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, anlama (okuma ve dinleme) becerileri ile ilgili hedeflerle sınırlandırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Likert tipi bir anket kullanılmıştır. Öğretmenler okuma ile ilgili hedefleri daha fazla önemsemekte ve öğrenciler bu hedefleri daha yüksek düzeyde kazanabilmektedirler. Dinleme ile ilgili hedeflere ise öğretmenler hem az önem vermekte hem de öğrenciler bu hedefleri daha düşük düzeyde kazanabilmektedirler. Okuma ile ilgili hedeflerde öğretmenler, öğrencilerin başarısının düşük olduğu konulara daha fazla önem verme eğilimindedirler. Dinleme ile ilgili hedefler de ise, öğretmenlerin hedeflere önem verme dereceleri ile öğrencilerin bu hedefleri kazanma düzeyleri arasında bir ilişki bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the degree of Turkish language teachers’ opinions of the importance of course objectives and the level of accomplishment of course objectives by students. The data is gathered via a likert type instrument. Teachers find reading objectives more important than others and students achieve reading objectives more ofen than other objectives. The objectives related to listening are seen less important by teachers than other objectives and students’ achivement is lower in listening than other objectives. Within the reading objectives, teachers atribute relatively more importance to objectives at which student achivement is low.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Programıen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectDinlemeen_US
dc.subjectHedefen_US
dc.titleÖğretmenlerin İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Programında Yer Alan Anlama Becerileri ile İlgili Hedeflere Önem Verme Dereceleri ve Öğrencilerin Hedefleri Kazanım Düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster