Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorAlkan, Akın
dc.date.accessioned2015-03-24T12:54:14Z
dc.date.available2015-03-24T12:54:14Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3258
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademe dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Uşak’taki ilköğretim okullarından tabakalı örneklem metoduyla seçilen 832 öğrenci araştırmamızın örneklemini oluşturmuştur. Öğrencilerin tutumlarını ölçmek için 24 maddeden oluşan ve güvenirliği %81 bulunan bir ölçme aracı hazırlanmıştır. Verilerin analizi için tanımsal istatistik ve üç faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin fen bilimlerine yönelik olumlu tutuma sahip oldukları fakat ölçeğin alt boyutlarından birisi olan bilimsel bilginin doğasına yönelik olumlu tutuma sahip olmadıkları görülmüştür. Diğer taraftan öğrencilerin cinsiyeti, sınıflarına ve sosyo-ekonomik açıdan tutumlarında anlamlı farklılığa rastlanmazken, sosyo-ekonomik durumları daha iyi olan öğrencilerin tutumları olmayanlara göre daha olumlu çıkmıştır. Fen bilgisi dersi notları yüksek olan öğrencilerin tutumları olmayanlara göre anlamlı bir şekilde yüksek çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractAdvisor : Asst. Prof. Dr. Lütfullah TÜRKMEN The purpose of this study was to reveal the attitudes of 4th and 5th grade primary school students toward science course. The sample of this study was 832 students selected with the stratified sampling method from the primary schools located in the province of Uşak. 24 items open-ended attitude scale with 0.82 reliability coefficient was prepared to measure the attitudes of 4th and 5th grade students toward science course. Descriptive statistics and three-way analysis of variance (ANOVA) were employed to analyze the data of study. In the result, students have positive attitudes toward science courses but only in one sub-scale students have negative attitudes toward the nature of science. While the gender, grade levels and some socio-economic factors of students do not indicate significant difference at the base of the attitudes toward science courses, the students having better socio-economic conditions have higher positive attitudes than those of students not having. Students who have better grades in science courses have significantly higher attitudes toward science courses than those of students having low grades in science courses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimien_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisine Karşı Tutumlarıen_US
dc.title.alternativePrimary School Students’ Attitudes toward Science Coursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster