Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorYücel, Gül Fidan
dc.date.accessioned2015-03-24T12:58:00Z
dc.date.available2015-03-24T12:58:00Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3260
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmenlerde tükenmişlik ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın evreni Uşak’ta bulunan 165 ilköğretim okulunda çalışan 1069 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemine bu evrenden 42 okulda çalışan 450 sınıf öğretmeni alınmıştır. Geri dönüş sayısı 367 öğretmendir. Çalışmada Örgütsel vatandaşlık davranışı, tükenmişlik, özgüven, hayat mutluluğu, örgütsel adalet ve demografik özellikleri ölçmeyi hedefleyen bir anket uygulanmıştır. Örgütsel Vatandaşlık davranışı ve tükenmişlik arasındaki ilişki; hayat mutluluğu, özgüven ve örgütsel adalet gibi faktörler de hesaba katılarak incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışını açıklayan bazı modeller çizilmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışlarını açıklamak için regresyon analizleri kullanılmıştır. Tükenmişlik boyutlarıyla örgütsel vatandaşlık boyutları arasında düşük düzeyde anlamlı negatif ilişkiler tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study the relationship between job burnout among teachers and organizational citizenship behaviour is examined. Population of this study consists of 1069 elementary school teachers working in Uşak’s 165 elementary schools and in the sample there are 450 elementary school teachers working in 42 elementary schools in Uşak. 367 of the sample sent the survey instrument back. The survey instrument is used to measure organizational citizenship behaviour, burnout, self-esteem, life satisfaction, organizational justice and demographic features. The relationship between organizational citizenship behavior and job burnout is evaluated by putting life satisfaction, self-esteem, organizational justice and similar factors into consideration. Some models explaining organizational citizenship behavior have been formed. A series of regression analyses are used to explain organizational citizenship behavior. Small negative associations are observed between burn-out dimensions and citizenship dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Tükenmişliken_US
dc.subjectÖrgütsel Vatandaşlık Davranışıen_US
dc.subjectEğitim Yönetimien_US
dc.titleÖğretmenlerde Mesleki Tükenmişlik ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışıen_US
dc.title.alternativeBurnout and Organizational Citizenship Behaviour of Teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster