dc.contributor.advisor | Aksüt, Mehmet | |
dc.contributor.author | Battal, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T14:44:04Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T14:44:04Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3277 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı; sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterliliklerinin tespit edilmesi ve karşılaştırılmasıdır. Betimleme modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini Uşak İli ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri, örneklemini ise Uşak ilindeki 23 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 285 sınıf öğretmeni ve 104 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin; özel eğitime muhtaç bireyleri tanıyabilme yeterliliğini tespit edebilmek amacıyla 3 anket maddesi, kaynaştırma eğitiminde uygulanan yöntem ve teknikleri bilme ve kullanabilme yeterliliğini tespit edebilmek amacıyla 12 anket maddesi, kaynaştırma eğitimi ilkelerini bilme ve uygulayabilme yeterliliklerinin tespit edilebilmesi için 9 anket maddesi ve ölçme-değerlendirme konusundaki yeterliliklerinin tespit edilebilmesi amacıyla da 4 anket maddesi kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS for Windows 13.0 paket programı kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin %97,9’ unun öğrenme güçlüğü çeken öğrencileri tanılayabileceklerini belirtmişlerdir. Branş öğretmenleri ise %81’i öğrenme güçlüğü çeken öğrencileri tanılayabileceklerini belirtmişlerdir. Branş öğretmenlerinin %94’ 2 si dil problemi olan öğrencilere yardım edebileceğini ifade etmiştir. Sınıf öğretmenlerinin ise %47,4’ü dil problemi olan öğrencilere yardım edebileceğini ifade etmiştir. Branş öğretmenlerinin büyük bir bölümü zihinsel yetersizliği yüksek seviyede olan öğrencilerin kaynaştırma eğitimi almaması gerektiğini ifade etmiştir. Sınıf öğretmenlerinin ise %64,2 si bu tür öğrencilerin kaynaştırma eğitimi alması gerektiğini belirtmiştir.
Araştırma sonucunda; sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine muhtaç öğrencileri tanıma konusunda yeterli oldukları gözlenmektedir. Sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin uygulama, değerlendirme alanlarında da kendilerini yeterli görmektedirler. Ancak bazı ilkeleri bilmedikleri de gözlenmektedir. Bunun sebebi olarak da Kaynaştırma Eğitimi konusunda yeterli bir eğitim almamış olabilecekleri
düşünülmektedir. Bu nedenle de sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerine yönelik kaynaştırma eğitimine ilişkin tanılama, ilke, uygulama ve değerlendirme alanlarında yeterince bilgiye sahip olabilmeleri için hizmetiçi eğitim programları düzenlenmesi önerilmektedir. Ayrıca lisans düzeyindeki öğretmen adaylarına da kaynaştırma eğitimi konusunda verilecek teorik bilginin yanı sıra uygulama ortamları da sağlanması önerilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | The objective of the research is to find out the sufficiency and comparison of the class and branch teachers on the combination education, the process in which the students having some learning problems are educated with the normal students in the same classrooms. The universe of the present study, which the descriptive model has been used in, is composed of class and branch teachers working in the primary schools in the City of Uşak, and the samples are 285 class teachers and 104 branch teachers working in 23 primary schools in the City of Uşak. 3 different questionnaire items have been used in order to determine the recognizing ability of the teachers on the individuals in need of private education, 12 questionnaire items have been used to determine abilities of the teachers on knowing the techniques and methods used in the combination education and also to determine the sufficiency of using them , 9 questionnaire items have been used to determine the sufficiency of the abilities of knowing and application of the teachers, and 4 questionnaire items have been used to determine the sufficiency of the teachers in evaluation. For the analysis of the data, SPSS for Windows 13.0 ready programme has been used.
According to the findings of the present study, the 97, 9 percent of the class teachers have stated that they can recognize the students having the problem of learning difficulties. The rate is 81 percent among the branch teachers. The 94,2 percent of the teachers have stated that they can help the students having speaking problems. However, the 47, 4 percent of the class teachers have stated that they can help the students with the speaking problems. A great amount of the branch teachers have stated that the students with the high level of mental deficiency should not join the fusion education. The 64,2 percent of the class teachers have stated these students should take place in the fusion education.
As the results of the study states, both class teachers and branch teachers are capable of recognizing the students in need of fusion education. Both class teachers and branch teachers have regarded themselves capable of the areas of application and evaluation.
However, it has been observed that they do not know some principles. As the reason of this, it is thought that they do not have enough education on the Fusion Teaching. Therefore, the organization of in-service training courses directed to both teachers are recommended, to equip them with enough knowledge in the fields of recognizing, principles, application and evaluation related to the fusion education. It is also recommended that, the bachelor degree teacher candidates should be taken to applied classes as well as the theoretical knowledge offered in the fusion education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma Eğitimi | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmenleri | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin ve Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | The Evaluation of the Sufficency of the Clas And Branch Teachers on Fusion Education (Sample of Usak City) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |