Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorSamancı, Gülden
dc.date.accessioned2015-03-24T15:21:26Z
dc.date.available2015-03-24T15:21:26Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3287
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre, ilköğretim okullarındaki örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada kullanılan ölçme araçları Yard. Doç. Dr. Cemil Yücel’in geliştirdiği “Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Anketi” ile Wayne K. Hoy ve Megan Tschannen Moran(2003)’ın geliştirdiği “The Omnibus T-Scale(Seçme T ölçeği)” dir Frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, faktör, güvenilirlik, korelasyon, regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmada örgütsel güvenin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde etkisi olduğu; pek çok güven boyutunun örgütsel vatandaşlık davranışının boyutlarını etkilediği tespit edilmiştir. Güvenilir okul ortamına sahip öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı sergileme eğilimi gösterdikleri tespit edilmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki en etkili değişken öğretmenlerin görev yaptıkları okullardaki çalışma süreleridiren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the relationship between organizational trust and organizational citizenship behaviour in elementary schools according to the opinions of elementary school teachers. The scales used in the research are ‘Organizational Citizenship Behaviour instrument’ developed by Advisor Assistant Proffessor Cemil Yücel, and ‘The Omnibus T-Scale’ developed by Wayne K. Hoy ve Megan Tschannen Moran(2003). Frequency, percent, mean, standart deviation, factor, reliability, correlation, regression analyses were used. It was found that; organizational trust has an effect on organizational citizenship behaviour, and most of the dimensions of trust has an effect on the dimensions of organizational citizenship behaviour. Teachers having trusting school athmosphere tend to display organizational citizenship behaviour. The most effective variable on organizational citizenship behaviour is the lenght of service at schools teachers work.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVatandaşlıken_US
dc.subjectİlköğretim Okullarıen_US
dc.subjectÖrgütselen_US
dc.titleÖrgütsel Güven ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Gülden Samancı (Kalaycı)en_US
dc.title.alternativeOrganizational Trust and Organizational Citizenship Behaviouren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster