Öğretmenlerin Öz-Yeterlikleri ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı
Abstract
Bu çalışmada, öğretmenlerin öz-yeterliklerinin örgütsel vatandaşlık davranışlarıyla ilişkisi incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı ve öğretmenlerin öz-yeterlikleri arasındaki ilişki; örgütsel adalet, tükenmişlik ve yabancılaşma gibi faktörler de hesaba katılarak incelenmiştir.
Sonuçlara göre, öğretmenlerin öz-yeterlikleri örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Bununla birlikte örgütsel adalet, tükenmişlik ve yabancılaşma da örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. In this study, the relationship between teacher’s self-efficacy and organizational citizenship behaviour is examined. The relationship between organizational citizenship behaviour and teacher’s self-efficacy is examined while same other factors such as organizational justice, exhaustion, alienation were taken into account.
Results show that teacher’s self-efficacy have direct effect on organizational citizenship behaviour. In addition, organizational justice, exhaustion and alienation also have direct effect on organizational citizenship behaviour.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]