dc.contributor.advisor | Karaman, Kemal | |
dc.contributor.author | Kurfallı, Hakkı | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T07:20:41Z | |
dc.date.available | 2015-03-25T07:20:41Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3293 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşıma göre yeniden düzenlenen ilköğretim müfredatının bilgi teknolojilerinin kullanımına yönelik getirdiği yenilikleri ve bu yeniliklerin öğretmenler tarafından uygulamaya ne derece geçirilebildiğini ortaya koymaktır.
Çalışmanın evrenini Uşak il merkezinde ve merkez köylerinde bilgi teknolojisi sınıfı kurulan 29 ilköğretim okulunda birinci kademede görev yapan 389 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen araştırma anketi kullanılmıştır. Kullanılabilir olarak geri dönen anket sayısı 303’dür.
Verilerin analizlerinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, korelasyon, T ve F testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; programdaki etkinlikler kapsamında öğretmenlerin %28’i bilgi teknolojilerini hiç kullanmazken, %55’i ayda 1-5 kez, %16’sı hafta 1-5 kez ve sadece %1’i her gün kullanmaktadır. Öğretmenler bilgi teknolojilerini kullanmalarına engel olan birinci sebep olarak, bilgi teknolojilerinin kullanımında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmadıklarını göstermişlerdir. Ayrıca evinde ve sınıfta kullanabileceği bir bilgisayarı ve internet bağlantısı olan öğretmenler, diğer öğretmenlere göre derse hazırlık aşamasında, ders esnasında ve ders sonrasında daha fazla amacı gerçekleştirmek için bilgi teknolojilerinden faydalanmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to expressly state the innovations (in the usage of Information Technologies) brought by elementary learning education curriculum which is lately rearranged according to constructivist approach, and to display how much of these innovations is applied by the teachers.
The horizon of this study is composed by 389 classroom teachers from 29 elementary schools in Uşak city center and in central/main villages, in which classroom of information technologies have been established. While collecting the data, consultation technique and after the collection, researching surveys developed by the researcher are used. The number of practicable survey returned from the teachers is 303.
In the analysis of the data, frequency, percentage, mean, standard deviation, correlation, T and F test are used. According to the results of this study, in the program activities, 28 percent of the teachers in this study have never used information technologies, 55 percent of them have used information technologies for 1-5 times in a month, 16 percent of them have used information technologies for 1-5 times in a week and only 1 percent of them have used information technologies each and every day. The very first reason for their not using information technologies is that they haven’t got enough knowledge and capability for using information technologies. Also, when compared with other teachers, the teacher who have computers in their houses or classes and have internet connection, benefit from information technologies in order to achieve more goals before, during and after the lesson. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgi Teknolojileri | en_US |
dc.subject | Yapılandırmacılık | en_US |
dc.title | Yeni İlköğretim Müfredatında Bilgi Teknolojilerinin İşlevselliği | en_US |
dc.title.alternative | Functionality of Information Technologies in the New Primary Curriculum | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |