Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYapıcı, Mehmet
dc.date2015-03-25
dc.date.accessioned2015-03-25T09:50:50Z
dc.date.available2015-03-25T09:50:50Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3301
dc.description.abstractBu çalışmada, Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında vermiş olduğum “Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi” dersinde, öğrencilerin, ders kitaplarını “hermeneutik” ve “içerik analizi” yöntemlerini kullanarak değerlendirdikleri; ders kitaplarına ilişkin raporları irdelenerek, öğretmen adaylarının ders kitaplarına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırmada; ilköğretim 1. kademe ders kitaplarının; çocukların bilişsel düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının çocukların duyuşsal düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının biçimsel özelliklere uygun olup olmadığı sorularına yanıt aranmaktadır. Öğrencilere göre; incelenen ders kitapları biçimsel açıdan uygun görülmemekte, bilişsel ve duyuşsal düzeye uygunluk açısından da önemli eksiklikler taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, students in the Subject Area Textbook Examination Course I was teaching in the Department of Elementary Education, Usak Collage of Education, reviewed textbooks, using hermeneutic and content analysis technique. Pre-service teachers’ views on textbooks were researched by examining their review reports. In the research study, answers of the following questions were determined: Whether first level elementary textbooks are appropriate for students’ cognitive and affective level, and whether those textbooks have appropriate format.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDers Kitabıen_US
dc.subjectKonu Alanıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectİçerik Analizi ve Hermeneutiken_US
dc.titleİlköğretim 1. Kademe Ders Kitaplarının Öğrenci Düzeyine Uygunluğuen_US
dc.title.alternativeApproprıateness of Textbooks Used in Elementary Schools in Terms of Students’ Levels)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAKÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster