dc.contributor.author | Yapıcı, Mehmet | |
dc.date | 2015-03-25 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T09:50:50Z | |
dc.date.available | 2015-03-25T09:50:50Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.issn | 1302-1265 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3301 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalında vermiş olduğum “Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi” dersinde,
öğrencilerin, ders kitaplarını “hermeneutik” ve “içerik analizi” yöntemlerini
kullanarak değerlendirdikleri; ders kitaplarına ilişkin raporları irdelenerek,
öğretmen adaylarının ders kitaplarına ilişkin görüşleri belirlenmeye
çalışılmaktadır.
Araştırmada; ilköğretim 1. kademe ders kitaplarının; çocukların
bilişsel düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının çocukların duyuşsal
düzeyine uygun olup olmadığı, ders kitaplarının biçimsel özelliklere uygun
olup olmadığı sorularına yanıt aranmaktadır.
Öğrencilere göre; incelenen ders kitapları biçimsel açıdan uygun
görülmemekte, bilişsel ve duyuşsal düzeye uygunluk açısından da önemli
eksiklikler taşımaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, students in the Subject Area Textbook Examination
Course I was teaching in the Department of Elementary Education, Usak
Collage of Education, reviewed textbooks, using hermeneutic and content
analysis technique. Pre-service teachers’ views on textbooks were researched
by examining their review reports.
In the research study, answers of the following questions were
determined: Whether first level elementary textbooks are appropriate for
students’ cognitive and affective level, and whether those textbooks have
appropriate format. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ders Kitabı | en_US |
dc.subject | Konu Alanı | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | İçerik Analizi ve Hermeneutik | en_US |
dc.title | İlköğretim 1. Kademe Ders Kitaplarının Öğrenci Düzeyine Uygunluğu | en_US |
dc.title.alternative | Approprıateness of Textbooks Used in Elementary Schools in Terms of Students’ Levels) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | AKÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 121 | en_US |
dc.identifier.endpage | 130 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayını | en_US |